Review: SoundBlaster X Kratos S3 2.1 (Gaming Speakers)

• Bass is geweldig
  • Geluid is boven verwachting
  • Eenvoudig aan te sluiten
  • Prijs

• Geen mic aansluiting
  • Weinig te bedienden op speakers

De Kratos S3 is geen Griekse halfgod, al klinkt het misschien wel zo. Dit soundsystem van Creative’s SoundBlaster X is een E-Sports versie van een 2.1 speakers set. GadgetGear test geluid, prijs en meer!

Creative heeft met SoundBlasterX een slimme marktingang genomen. Ze leveren E-Sports gaming gear dat meester relatief voordelig geprijsd is, maar prima tot boven verwachting presteert. Dat betekent dat heel veel gamers met een niet te dikke portemonnee, hun game kamers wel kunnen omtoveren tot volledige gaming man cave!

De Kratos S3

De Sound BlasterX Kratos S3 past een beetje in hetzelfde plaatje. Deze set is op het eerste oog  geen geavanceerd soundsystem. De game speakers bestaan uit twee hoekige  speakers in stereo en een aparte subwoofer. De zwarte kleur zonder te veel toeters of bellen, geen LED of wilde zaken (behalve misschien het logo) maakt het soundsysteem niet opvallend. Dat past ook prima bij de karaktereigenschappen van een soundsysteem. Pimpen doe je maar met je PC, keyboard of muis.

De enige extra functies die beschikbaar zijn op de Kratos S3 luidsprekers is een volumeregeling en de hoofdtelefoonaansluiting. Helaas geen microfooningang, wat vreemd is omdat het een gaming set is. Dat maakt de koptelefoon voor chatters eigenlijk nutteloos.

De volumeregeling van de Kratos is erg eenvoudig. Er is een stuurwiel met een aan / uit knop. De bass kan worden aangepast aan de achterzijde van de woofer. De stereo luidsprekers zijn aangesloten via aparte kabels naar de subwoofer. Van daaruit kan er een snoer naar de computer, je Playstation,  CD spelers, telefoon, of wat je nog meer in huis hebt staan. Via een 2,5 mm audio-plug sluit je de luidsprekers eenvoudig aan.

Het geluid

De geluidskwaliteit  van de Kratos S3 komt het beste tot zijn recht in film, cutscenes, of muzikale scenes. Wanneer het volume op een normale stand staat, is het game geluid zoals schoten, racegeluiden en voetstappen prima te onderscheiden en geeft het een warm geluid. Wanneer je de speakers erg hard zet, hoor je snel wat vervorming en gaan voetstappen op in de ruis van het harde geluid. Deze geluiden zijn wel wat the tweaken. Je kunt met SoundBlasterX Acoustic Engine( Lite ) gratis een aantal game modi instellen zoals FPS.

Specificaties

Sound BlasterX KRATOS S3

Model nummer: MF0475

Speakers Watts: 46 Watt (RMS)

Satelliet 2 x 11 watt (RMS)

Subwoofer: 24 watt (RMS)

Frequentiebereik: 60 Hz – 20 kHz

Score: 100-240V 50 / 60Hz 800mA

Temperatuur: 0 ° C tot 45 ° C

Sound BlasterX Kratos S3 is een zeer betaalbare en neutrale surround set voor ieder gaming huishouden. Het valt niet te veel op en staat dus minder snel in de weg. De set is zeer eenvoudig aan te sluiten en het geluid is meer dan prima -wanneer je niet te veel uit je plaat gaat met de volume knop.- De woofer geeft een heerlijk diepe bass en maakt de Kratos tot een gewild artikel. Het nadeel van de set is het ontbreken van een Mic ingang en dat je op de set zelf geen muziek voorkeursstanden kunt aangeven. Dit kan wel via het te downloaden programma. Wil je een stapje verder bij SoundblasterX dan kun je een leveltje omhoog bij de Kratos S5. Wat duurder (159,-), wat lichtjes her en der, maar ook maar ook digitaal, 7.1,  USB, 120 watt en verschillende voorkeuren in te stellen. Dus, eventjes samengevat: niet te duur, prima geluid, dikke bas en online te tweaken. Ik zeg een winnaar voor weinig!