Review: CineHome de Luxe (Bioscoopstoel)

• Strak design
  • Betaalbaar
  • Geweldige look
  • Veel comfort
  • Dubbele bekerhouders

• Geen

Wat zitten ze toch lekker; die bioscoopstoelen. Ooit wel eens aan gedacht om ze ook thuis aan te schaffen? Tover jouw TV-kamer, Game-room, of Mancave om tot een ware thuisbioscoop met de Cinehome de Luxe bioscoopstoelen van Bseated!

Hoe tof is dat?! Je eigen bioscoopstoelen in huis. Heel gaaf! Maar kost dat niet een vermogen? Nee, joh! Bseated is een gewoon Nederlands bedrijf in Bilthoven en heeft een enorme voorraad aan diverse bioscoopstoelen voor iedere gelegenheid.

Bseated

Het Nederlandse bedrijf Bseated, of beter bekend als bioscoopstoelen.nl heeft een showroom in Bilthoven waar je alle modellen lekker kunt testen. Zij leveren aan particulieren, theaters en bioscopen. Van één stoel, tot hele zalen vol! Natuurlijk geldt; hoe meer, hoe voordeliger. Maar wist je dat tegenwoordig een gloednieuwe bioscoopstoel helemaal zo duur niet meer is?

Welk model?

Tja, welk model moet je kiezen? Bseated heeft een aantal rammers klaarstaan voor je. De basisstoelen zijn de Cineseats; mega comfortabel met een echt pluche rode theateruitstraling. Deze stoelen zijn verkrijgbaar met en zonder klapzitting. Als je het mij vraagt moet je echt de klapzitter hebben. Het staat niet alleen heel tof, maar het scheelt enorm in visuele ruimte wanneer je de stoelen niet gebruikt. Het staat gewoon veel compacter. Daarnaast is het megatof dat je net zoals in het theater je stoel in en uitklapt, het voelt gewoon echt als jouw eigen thuisbioscoop.

Het gave van de Cineseats is dat ze allemaal beweegbare armleuningen hebben met een bekerhouder aan beide kanten. Supergaaf en megahandig. Het comfort is perfect afgesteld en de stoelen staan garant voor uren kijkplezier zonder ook maar te willen verzitten. Wil je nog meer comfort? Dat kan hoor.

Model Cinehome de Luxe

In deze review testen we de CineHome de Luxe. Het grote broertje van de Cineseat, met net dat beetje extra. Wat gaaf is, is dat de Cinehome de Luxe een meeverende rug heeft. Dus naast de klapzitting kun je na het plaatsnemen iets achteruit leunen en gebruik maken van de “rocker rug.” Eerlijk is eerlijk, een stoel die nog even een klein stukje naar achter kan zit gewoon nog prettiger. Zeker wanneer je een paar uur aan de buis gekluisterd zit. Net zoals bij de Cineseat heeft deze mooie stoel opklapbare armleggers en zijn deze Luxe stoelen voorzien van bekerhouders.

Het prettige van de Cinehome de Luxe en de Cineseats is dat ze vrij gemakkelijk in elkaar te zetten zijn. Je krijgt ze immers in doos, gloedje nieuw geleverd en dat de stoelen op twee manieren te plaatsen zijn. Je kunt ze namelijk rechtstreeks op een houten of betonnen ondergrond monteren, of aan een stalen montage frame. Dat laatste is aan te raden als je vloerverwarming hebt of nog niet de ideale positie weet van je stoelen. Ben je namelijk een thuisbioscoop aan het maken, dan is het soms even vogelen vanuit welke hoe je het beste beeld en geluid hebt. Daar pas je de positie van je stoelen op aan. Wees dus niet te snel en koop een frame erbij zodat je lekker ongestoord kunt testen en schuiven met deze jongens.

Comfort

De Cinehome de Luxe zit heerlijk. De zachte pluche stof voelt gewoon authentiek en is gemaakt voor duurzaamheid. De afstelling van de stoel is zo gemaakt dat eigenlijk iedere lengte, man of vrouw, er urenlang comfortabel in kan zitten. De bekleding bestaat uit 100% gerecycled petflessenvilt, toegepast in twee kleuren per stoel. Dit milieuvriendelijke, slijtvaste materiaal maakt de stoel geschikt voor intensief gebruik en draagt bij aan een beter milieu.
De armsteunen zijn gewoon ideaal, inklapbaar en met twee bekerhouders per stoel! Zo is het in de bios nog wel eens vechten om een armsteun, hier heb je er sowieso twee.

Specs

• Kleur stof leverbaar in  rood en zwart
  • Meeverende rug
  • Armleggers opklapbaar en bekerhouders
  • Verkrijgbaar in elke gewenste opstelling

Afmetingen

• enkele stoel 65 cm breed
  • rij van 2 123 cm breed
  • rij van 3 181 cm breed
  • rij van 4 239 cm breed
  • diepte 59 cm
  • hoogte 100,5 cm

Prijs

Een Cineseat met klapstoel kost 240,- euro per stuk. Koop je er meer, dan wordt het al goedkoper. Zo zijn twee Cineseats al weer 360,- euro. De Cinehome de Luxe kost 400,- euro per stuk en als je een rij van twee koopt betaal je 600,- euro. Je bent dus een dief van je eigen portemonnee als je er niet minimaal twee neemt, maar ieder voor zich 😉

Bioscoopstoelen zijn niet alleen maar voor bioscopen en theaters. Bseated brengt de bioscoopstoelen zoals de Cineseat en de Cinehome de Luxe naar de particuliere markt. De Luxe stoel is daarbij echt een aanrader met de rocker rug en de inklapbare zijsteunen en zitvlakken. Comfortabel, prachtig authentiek design en betaalbaar! Geen duizenden euro’s meer voor je zitvlak, maar betaalbare pracht binnen handbereik.

De Cineseat met klapstoel en de Chinehome de Luxe zijn nu verkrijgbaar bij bioscoopstoelen.nl

kopen

→ Check de laagste prijs bij Bseated