Review: Cat S62 Pro, de smartphone die echt tegen een stootje kan

CAT S62 Pro - 128GB - Zwart kopen

Cat is inmiddels een bekende speler betreffende telefoons die tegen een stootje kunnen. Met de Cat S62 Pro  heb je een waterdichte, robuuste smartphone met een Flir warmtebeeld camera aan boord. Iets wat je snel meer en meer gaat waarderen.

Cat timmert  al sinds 2014 aan de weg met smartphones die in de meest extreme omstandigheden gebruikt kunnen worden. Al een aantal jaren heeft Cat ook een Flir warmtebeeld camera in enkele modellen. Nu is er de Cat S62 Pro. Deze moet de lat hoof leggen als het gaat om gebruiksgemak en mogelijkheden met de warmtebeeld camera. Deze smartphone kan van 1,8 meter op de grondtallen, is volledigwaterdicht en kan gerust met zeep of alcohol gereinigd worden. Wel zo handig in deze tijden.

Een smartphone die tegen een stootje kan, is per definitie dikker dan een reguliere smartphone. Echter zal je vaak een hoesje om de telefoon gebruiken. Met de Cat S62 Pro hoeft dat niet. Dan valt opeens de dikte enorm mee. De telefoon heeft een RVS frame voor extra bescherming. Opvallend in het ontwerp zijn de verzonken schroefjes. Een eerlijke weergave van de constructie en straalt degelijkheid uit. Aan de linkerkant zit een simkaart tray. Je kan kiezen voor twee sims of een sim met een micro sd card voor extra opslag. In het midden zit een oranje knop die je aan een eigen functie kan toewijzen. Super handig. Aan de rechterkant zit de aan/uit knop en knoppen om het volume te bedienen. De achterkant van de telefoon is van kunststof waar geen vingerafdrukken op achterblijven. De onderkant heeft een relief voor extra grip. Bovenaan het midden zit een vingerafdruk lezer. Super handig in deze tijd met mondkapjes. De lezer werkt erg snel en je bent nu iedereen voor met het ontgrendelen van de telefoon. De twee camera lenzen worden beschermd door een opstaande rand.

De accu is voldoende voor een dag gebruik. Opladen gaat met een USB-C kabel.

Warmte beeld

De derde generatie Flir camera in de Cat S62 Pro heeft de hoogste resolutie van het moment. Het resultaat zijn gedetailleerde warmtebeeld opnames met 4 maal meer pixels. De warmtebeeld maken zichtbaar wat je normaal niet kan zien. In de vorige Cat telefoon met Flir camera zaten nog allerlei toeters en bellen die minder nuttig bleken. Deze telefoon heeft een app die alles uit de warmtebeeld camera haalt. De mogelijkheden zijn behoorlijk. Zo kunnen we nu twee puntmetingen maken en zijn diverse kleuren paletten mogelijk. Je kan ook in de app de waarden ingeven die relevant zijn om te kleuren. Alle instellingen kan je nu ook opslaan. Erg handig als je periodiek opnames wilt maken om deze te vergelijken. Overigens heeft de Cat S62Pro natuurlijk ook een gewone camera. Die beelden kan je met de warmte beelden combineren voor nog betere indruk van het beeld.

Software

De Cat S62 Pro draait op een kale versie van Android 10 en is geschikt voor een bedrijfsomgeving. Er zitten weinig tot geen overtollige functies van Cat in het besturingssysteem. De instelling van de programmeerbare knop staat netjes in de Android instellingen. Dit is een perfecte integratie; geen losse app. De Snap Dragon 660  processor is niet de modernste maar werkt lekker soepel en heeft een betrouwbare reputatie opgebouwd.Een ander voordeel is dat deze processor langer ondersteund zal worden. Een gebruiksduur van 3 jaar en minimaal 1 platform update zijn reeel. De 6GB RAM en 128 GB opslag zijn voor de meeste mensen ruim voldoende. De processor en het RAM geheugen zijn voldoende omdat onder andere Cat geen extra laag over Android heeft gelegd. Het systeem loopt soepel. Zonder problemen kunnen we meer apps door elkaar gebruiken.

Het 5.7 inch beeldscherm in prima en krasbestendig. Er zit zelfs standaard een velletje schermbescherming op het slagvaste glas. De pixels geven een HD+ scherpte. Prima om fotos en films te bekijken. De kleuren zijn levendig en het beeldscherm heeft een prima lichtopbrengst. In het donker kan je het beeldscherm goed dimmen. Het meest bijzondere is toch wel dat je het scherm ook goed kan bedienen met handschoenen en zelfs in de regen is het scherm goed te bedienen. Zelf met natte handen dus.

Camera’s

Voor selfies heeft de Cat S62 Pro een 8MP camera met een prima resultaat. De 12Mp camera op de achterkant levert betere foto s dan die we op andere robuuste telefoons hebben gezien. Natuurlijk is het niet vergelijkbaar met de flagship telefoons die het dubbele kosten, maar deze beelden zijn verrassend fraai. Voor belangrijke momenten die in het familie album gaan, zouden we een andere camera gebruiken. Video is okay, maar niet geschikt om een boterham als influencer mee te verdienen. Maar prima voor wie bewijsmateriaal wil filmen.
De Flir camera is haarscherp en geeft verrassend nieuwe inzichten. De beelden waarbij de warmtebeeld over de gewone foto wordt gelegd zijn soms echt verhelderend. Wij hebben al een lekkage met deze camera opgespoord en een idee gekregen hoe warm het tv meubel wordt met alle apparatuur achter een dicht deurtje. Voor loodgieters, electricians, monteurs etc is de Flit camera echt een aanwinst.

Robuust

Het blijft griezelig om een telefoon op de grond te laten vallen. Wij hebbend e Cat S62 Pro uit broekzakken; uit jaszakken en van tafels laten vallen. Een enkel krasje op het scherm en op een hoekje was het resultaat. Andere telefoons zouden deze vallen niet overleven en onbruikbaar zijn. Hoewel de telefoon dus robuust is, blijft het een aanrader om hem gewoon als een kostbaar product te gebruiken en te profiteren van de robuustheid als het een keer fout gaat.

De Cat S62 Pro is een stevige maar niet lompe smartphone met een snelle versie van Android. De warmtebeeld camera is een echte aanwinst en met deze 3e generatie echt beter dan de eerdere versies. Voor wie een robuuste en waterdichte telefoon zoekt, is dit een aanrader. Het prijskaartje van 649 Euro is bescheiden gezien de stevige bouw, verachte levensduur en schitterende warmtebeeld camera.

CAT S62 Pro - 128GB - Zwart kopen

Geef een antwoord

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zeeman Albert beoordeelde namens GadgetGear de met 4.5 sterren.

• Robuust
  • Warmtebeeld camera
  • Waterdicht/ afwasbaar
  • Dual sim
  • Programmeerbare knop
  • Dunne Android versie 10
  • Upgradebaar
  • Warmtebeeld app mogelijkheden
  • Prima telefoon dagelijks gebruik
  • USB-C
  • Grip

• Blijft een robuuste telefoon
Albert is gecertificeerd marketeer en innovatie verslaafd. Zo'n beetje elk product met een stekker of batterij moet wel door zijn handen. Klopt het design, wat is het verhaal er achter en wie heeft er wat aan? Albert reviewed producten sinds 1996. Sinds 2002 struint Albert internationale beurzen af op zoek naar nieuwe producten en trends in consumenten electronica. Als marketing en innovatie specialist helpt Albert bedrijven te innoveren en te vernieuwen. Meer info over Albert als marketing specialist en trendwatcher op www.id-tank.com.

Copyright 2020-2022 MassMedium
Privacyverklaring
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram