WeChat Pay reclame op Schiphol
Arjan Olsder
Arjan Olsder

Schiphol gaat WeChat Pay ondersteunen en hierom is het belangrijk

Schiphol heeft een interessante stap gezet ten opzichte van andere hubs in Europa. Onze luchthaven erkent de waarde van de Chinese bezoeker en is de eerste prominente plek in Nederland die WeChat Pay letterlijk omarmt.

Daarmee is Schiphol de eerste luchthaven buiten Azië waar met de dienst betaald kan worden. WeChat is het Chinese alternatief voor WhatsApp. Het grote verschil is dat WeChat stevig is doorontwikkeld, voorbij de standaard chat functionaliteit. Het versturen van geld is daar al heel normaal via de app. Er worden ook regelmatig diensten via de chat afgerekend door Chinezen onderling met behulp van zogenaamde ‘rode envelopjes’.

WeChat Pay reclame op Schiphol

Schiphol verwerkte in 2018 500.000 vertrekkende Chinezen. Met de status als WeChat Pay Smart Airport, kunnen Chinese consumenten gemakkelijker afrekenen in de taks free shops en horeca op de luchthaven.

Dit afrekenen verloopt via een zogenaamd Mini Program. Daarmee zijn er verschillende experience zones op de luchthaven ingericht. Chinese touristen kunnen via de app kortingen krijgen en vooraf bestellingen plaatsen. Deze kunnen worden opgehaald op de luchthaven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.