Philips Lighting introduceert eigen IoT platform

Als zelfrespecterend merk moet je natuurlijk ook een eigen IoT platform hebben. Ook Philips Lighting (binnenkort Signify) lanceert deze week zo’n eigen platform. Dat van Philips heet Interact.

Philips Lighting lijkt vooral in het nieuws te komen met haar Hue producten, maar doet al jaren veel meer. Vooral als het gaat om verlichting als een dienst, is het Eindhovense bedrijf erg actief. Philips Lighting verwacht zelfs dat ieder nieuw LED product vanaf 2020 verbonden zal zijn met internet.

Nu al, leveren de LED producten van Philips enorm veel data aan. Dit omdat Philips armauren ook met handige sensoren kan uitrusten. Bijvoorbeeld om het zuurstofniveau in kantoren op pijl te houden, wat weer goed is voor de alertheid en productiviteit. Met de lancering van Interact hoopt Philips Lighting de datastromen te centraliseren. Ook andere partijen kunnen toegang tot het platform krijgen om de mogelijkheden van de verlichting en de data van sensoren breder in te zetten.

Interact zal in zes verschillende uitvoeringen op de markt komen. Interact City voor openbare ruimten, Interact Landmark voor architectuur, Interact Office voor kantoren, Interact Retail voor winkels, Interact Sports voor verlichting in sport stadia en Interact Industrie voor fabrieken en magazijnen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Arjan Olsder
Sinds 2003 is Arjan Olsder actief als schrijver voor diverse online en offline publicaties. Daarnaast levert hij consultancy diensten voor diverse fabrikanten en bouwt hij websites voor digishock.

Evenementen

Copyright 2020-2022 MassMedium
Privacyverklaring
Cookies
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram