Review: Uncharted: Lost Legacy (PS4)

• Prachtige graphics
  • Leuke nieuwe story
  • Prettige besturing

• Nathan? Nathan?! NATHAN?!!!
  • Beetje aan de korte kant

Een Uncharted zonder Nathan Drake, kan dat? Is het wel Uncharted? Naughty Dog probeert het met een semi spinoff, stand alone van de legendarische game, met the Lost Legacy!

Lost Legacy zit een beetje tussen de spinoff en stand alone in. Je hebt namelijk geen vorige delen van Uncharted nodig, maar het verhaal speelt zich af na Uncharted 4.  Dat betekent dat als je nog nooit Uncharted hebt gespeeld het erg lastig is om het verhaal in zijn geheel op te pakken.

Voor wie zich wel aan de eerdere Uncharted hebben gewaagd zien oude bekenden. De schattige schatjager Chloe Frazer en Zuid Afrikaanse ex-huurling Nadine Ross teamen dit avontuur, avontuurlijk samen en dat doen ze goed. Naughty Dog staat bekend om goede voice acting en realistische gameplay en dat is ook in The Lost Legacy levensecht. De actrices Claudia Black (Chloe) en Laura Bailey (Nadine) spelen perfect op elkaar in en verstaan hun werk als voice actors. Dit merk je gewoon tijdens het gamen.

Uncharted

Uncharted: The Lost Legacy is een action-adventure game en tevens een third persoon shooter ontwikkeld door Naughty Dog en uitgegeven door Sony Computer Entertainment.  Ik kreeg afgelopen vrijdag een prahtig test-exemplaar op de post, verstuurd door Sony Computer Entertainment. Bij het openen wist ik dat het om de game ging, omdat ik op voorhand een heads up had gekregen, anders had ik echt een waar mysterie op de post gehad.

De vormgeving van het pakketje is geweldig. Een prachtige doos, versierd met insignes en graferingen in game design achtige teksten. Een deel schuif ik van de doos om het te openen en in de doos vind ik een krant. Ja, een Uncharted krant, beschreven met het avontuur van de Lost Legacy. In de doos zit ook een geheim vakje waarin een merkwaaridg voorwerp is verstopt. Ik wist niet direct wat het was, maar het blijkt een miniatuur van de Tusk of Ganesh te zijn. Heel tof! Naast het item vind ik de game disc die direct de PS4 in gaat.

Story

The Lost Legacy is een uitbreidingspakket voor de gehele Uncharted-serie en de zesde tranche binnen de Uncharted franchise, maar los van alles te spelen. Met een nieuwe single-player campagne is The Lost Legacy een vervolg na zes tot twaalf maanden na de sluiting van een Thief’s End. Het spel volgt het avontuur van Chloe Frazer en Nadine Ross als ze India verkennen om de Tusk of Ganesh te ontdekken.

Na de gebeurtenissen van Uncharted 4: A Thief’s End, moet Chloe Frazer de hulp van de beroemde ex huurling Nadine Ross gebruiken om een ​​mysterieus, oud Indisch artefact terug te stelen uit de handen van de meedogenloze bad guy van dit verhaal, Asav. Samen zitten ze diep in de bergen van India, op zoek naar het legendarische artefact. Gaandeweg het verhaal leren de dames samenwerken om het mysterie van het artefact te ontrafelen, hun heerschappij tegen te gaan en te voorkomen dat de regio in chaos komt.

De gameplay is net zoals de graphics: soepel, smooth en realistisch. The Lost Legacy was voor mij even schakelen omdat ik niet met Natan speelde, maar al gauw ben je gewend aan de dames en hun kunnen en dan kan het avontuur beginnen. De game is geweldig uitdagend, vol sluipen, kruipen en klimmen. Zeker wel voor een uur of 10 goed als je alles eruit wilt halen. Bekende moves zoals losgaan met het werptouw en glijden tot je een ons weegt zit er voldoende in. Het kruip en schietwerk voelt als een geolide machien en het dekking zoeken in het hoge gras geeft een extra dimensie aan je graphics en gameplay ervaring. Verder is er lock picking dat niet nieuw is voor gamers, maar wel binnen deze serie en dat maakt het hele avontuur weer iets uitdagender.

Bekijk hier mijn eerste 15 minuten gameplay op de PS4 Pro.

Ben je fan van Uncharted, the Last of Us en Tombraider, dan moet je Lost Legacy ook zeker niet laten liggen. Op grafisch gebied super, echt verbluffend zo nu en dan, met gameplay die speelt als vanouds en het verhaal geeft nieuwe invalshoeken op de bekende storyline. Het spel is kort te noemen met een uur of 10 aan gameplay, dat zie je in de prijs terug want rond de € 40,- is tegenwoordig een koopje.

Deze review is geschreven op mijn Acer Aspire V17 Nitro Black Edition laptop. Lees de review voor meer informatie.

Uncharted The Lost Legacy - PS4 kopen