Basic-Fit Pas
Roelof van Doorn
Roelof van Doorn

Basic-Fit gaat toegang via app mogelijk maken

Net als Netflix, heeft ook een keten als Basic-Fit last van account sharing. Dit ging de club al iets tegen door over de streepjescodes van de lidmaatschapskaart een donkere inktlaag aan te brengen die de eigen scanners kunnen negeren. Nu er toegang via de app komt, laat Basic Fit zien nog verder te hebben nagedacht.

De app laat leden namelijk toe via een QR code. Deze code wordt live aan de deur gegenereerd en op basis van tijdstip aangepast. Zo is het dus niet zomaar mogelijk een screenshot te maken van de QR en deze naar een ander te sturen. Dit terwijl de streepjescode van de pas overnemen in de praktijk niet zo heel lastig is.

Valt het inloggen via de app je als lid toch wat zwaar, mag je de pas blijven gebruiken. Of je schakelt terug naar de pas als het niet bevalt. In dat laatste geval moet je wel opnieuw een pas laten aanmaken, want de oude is dan al vervallen. Een nieuwe pas kost je een tientje.

8 reacties

  1. Ben net lid geworden maar krijg geen pas?? Gebruik Qr code knudde, systeem pakt vaak niet goed aan de deur en kan er dan niet in.

    1. Nou inderdaad. Wordt er gek van jn Schiedam. Sta elke dag 5 minuten of langer te klooien of kom er helemaal niet in en moet iemand roepen. Waardeloos dit.

  2. Heb je een gezinspas, kan je je qr code maar op 1 device zetten. Wat is dan nog de meerwaarde van een gezinspas?

    1. precies. onzin. wij gaan ook weer terug een pas aanvragen.
      ik vind het ook verlakkerij. eerst was voorwaarde dat pas overdaagbaar was binnen gezin, wonende op zelfde adres. En nu plosteling niet meer. Knudde en vin ddat niet fair.

  3. Hi Joan,

    Dat probleem heb ik ook jarenlang Legacy klant altijd betalen en nu abotje uitgebreid en deze blik met ellende over je heen krijgen van gezins pas naar individu dat is een voorteken van een monopolist (Monopoly positie) de klant is er geen koning maar De DUPE. Zelfs de klantenservice reageert niet goed of niets op j berichten. Ik snap dat een student je aan de balie j niet verder kan helpen. Als j hoofdkantoor niet eens kan opbellen, mag j toch wel verwachten een volledige reactie terug?!

    In twee weken na uitbreiden pakket melding gemaakt aan de balie kon niet helpen. Later met hulp een mailtje uitgestuurd toen bleek dit na 14 dagen herroepingsrecht. Wat ooit een goede club was met ervaren klantenservice en balie medewerkers.. is een heel plat clubje geworden!!
    Die Rachida jongen beantwoord e-mails Basic-Fit klantenservice daar heb je vier keer niets aan. Leest een riedeltje op en heeft zijn werk gedaan.

  4. Niet echt een correcte oplossing, maar je zou de persoon die de QR-code heeft kunnnen bellen via WhatsApp en vragen om zijn of haar scherm te delen en vragen de QR te openen in de Basic App.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.