Picture of Arjan Olsder
Arjan Olsder

Rovio heeft Angry Birds opnieuw uitgebracht

Angry Birds wist jaren geleden de app charts te bestormen. Sinds 2009 volgde verschillende games, twee films en zelfs een compleet themapark. Anno 2022 was het origineel wat outdated, maar dat heeft de ontwikkelaar nu opgepakt. Zelfs het originele businessmodel is terug!

https://www.youtube.com/watch?v=e0KPBHvtxCU

Rovio heeft haar best gedaan om de styling van de game en de kwaliteit van de graphics voorzichtig naar 2022 te trekken. Alles ziet er net wat gelikter uit, zonder dat de kwaliteit van de gameplay op het spel is komen te staan.

‘Vroegâh’ was het ook mogelijk om de games zonder die pestpokkûhreclames te spelen. Je moest er dan een euro voor betalen. Voordeel was dat de game je ook uitdaagde. Het was niet erg als je afhaakte. Die euro was immers al binnen. Ook dat brengt Rovio nu terug. Jij legt een euro neer en kunt onbeperkt en ongestoord je best doen om door de 400 levels heen te werken. Zoals het heurt!

2 reacties

  1. Deden maar meer uitgevers dit. Echt, sommige games vergen dat je door zo veel menu’s heen moet en reclame moet wegklikken dat het serieus 5 minuten duurt voordat je eindelijk aan het spelen bent. En dan natuurlijk ook nog eens 5 verschillende soorten credits om iets in de game te kunnen.

    Complimenten voor Rovio. Al is het ook waarschijnlijk een minimale investering geweest en weten we niet of ze dit in stand houden.

    1. Het reclamegedreven model verlaagt ook de uitdaging, omdat het alleen nog maar om verslaving gaat. Je moet niet schrikken van een lastig level. Je moet non-stop genieten van de beloning van het winnen zodat er meer adviews zijn. Denk aan kassuccessen als Candy Crush en Hay Day.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.