KPN Logo
Picture of Roelof van Doorn
Roelof van Doorn

Inbellen voor internet, het kan niet meer bij KPN

Ooit was er het modem. Een apparaatje dat tussen jouw computer en telefoonlijn in zat. Wanneer je dat gebruikte, kon niemand in het gezin meer bellen, want je was online. Nu in 2021 sluit KPN de laatste gebruiker af.

Inbellen was lang de enige manier om op internet te komen. KPN introduceerde dit in Nederland in de jaren 90. In 1999 kwam KPN met ADSL als alternatief. Hier waren hogere snelheden mogelijk en jouw gezin werd ineens weer bereikbaar via de telefoon terwijl je op internet zat.

KPN heeft vandaag haar laatste inbelnummer voor internet afgesloten. Het bedrijf is al sinds 2010 bezig om het inbellen uit te faseren. Dit is zo’n 30 jaar na de introductie van het eerste telefoonnummer waarop je kon inbellen. De technologie is door vaste internetverbindingen ingehaald. Denk daarbij aan glasvezel, DSL, kabel en satelliet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.