Review: Spy-Fy iPhone case; voor camera privacy

kopen

Gelekte passwords, gehackte accounts en prive foto's die overal opduiken, zijn de nachtmerrie van het moderne leven. Ooit stilgestaan dat de camera in jouw telefoon ongemerkt foto's kan nemen en delen? De Spy-Fy case wil je beschermen tegen deze nachtmerrie.

Het Nederlandse Spy-fy was één van de eersten met een slim schuifje voor de webcam in je laptop of desktop computer. Een fysieke bescherming tegen ongewenst gebruik van jouw webcam. Het kleine bedrijfje heeft een aantal andere leuke producten ter beveiliging van jouw privacy uitgebracht. De smartphone case is een nieuw product. Gezien het marktaandeel van de iPone12 nu beschikbaar voor alle iPhone12 modellen. Wij hebben een paar maanden een eerste productiemodel getest.

De iPhone Privacy Case

Bij de aanschaf van een nieuwe telefoon hoort vaak de aanschaf van een goede case. De iPhone12 case van Spy-fy is prachtig afgewerkt met chromen knopaccenten en een erg goede grip. De case zou valbestendig zijn zeggen de 2 meter drop-testen. Daarnaast bieden de verhoogde randen aan de zijkanten en een geïntegreerd honeycomb systeem robuuste bescherming van de iPhone tegen vallen en stoten.

Camera privacy

De case heeft een schuif om de camera's te bedekken wanneer je deze niet gebruikt. Een veilig gevoel. Niet alleen tegen ongewenste foto's, maar ook ter bescherming van de lenzen. De schuif werkt solide en erg goed. Er zit zowaar een gaatje in om de led niet af te dekken. Zo kan je jouw telefoon dus nog gerust als zaklantaarn gebruiken terwijl de lenzen bedekt zijn.

Aan de voorkant van de iPhonecase zit een schuifje om de selfie camera te bedekken. De schuif bedekt niet de gezichtsherkenning camera. Privacy puristen kunnen daar nog wat van vinden, maar in de praktijk is het erg kandig dat juist die ene camera niet bedekt is. Je moet overigens wel heel diep in het besturingssysteem toegang tot de code hebben om van die beelden misbruik te kunnen maken. Apple heet dit deel juist heel goed dichtgetimmerd met hun eigen biometrische chip. Op papier is het onmogelijk om de camera te hacken, maar ja er staat zo veel op papier... De werking van het schuifje vraagt een beetje gewenning.

Het mooie en doordachte ontwerp van deze case bewijst dat een extreem veilige case ook stijlvol en handig kan zijn. Een absolute aanrader.

Het hoesje wordt ook verkocht als Valenta Spy-Fy en kost 39,95 Euro

kopen