Google mag Fitbit overnemen

De overname van Fitbit door Google is een feit. Maar Google moet wel de nodige toezeggingen doen aan Europa. Zo hoopt de EU de privacy van haar inwoners beter te beschermen.

De belangrijkste voorwaarde van de EU is dat Fitbit’s fitnessdata niet gekoppeld mag worden aan Google’s advertentieplatform. Fitbit gebruikers bouwen dus geen advertentieprofiel op, op basis van sportieve gewoonten.

Om deze scheiding goed te kunnen garanderen, moeten Google en Fitbit ook echt aparte ondernemingen blijven. Binnen de EU moeten Fitbit gebruikers ook de keuze krijgen of ze wel of niet willen koppelen met Google Maps. Google onderstreept dat de overname niet voor de gebruikersdata is, maar voor de technologie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Roelof van Doorn
Je ziet me wel, maar herkent me niet. Blijf gokken wie ik ben. Als je het weet zeg je 'O, die!'

Evenementen

Copyright 2020-2022 MassMedium
Privacyverklaring
Cookies
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram