GfK: Sterke aanpassing (tech) koopgedrag sinds COVID-19

GfK heeft een unieke groei in de verkopen van consumentengoederen waargenomen. In week 46 gaven we 38% meer uit dan een jaar eerder en we kopen vooral veel techproducten.

Opvallend is dat zowel de online als offline uitgaven zijn gestegen. Dit terwijl winkeliers klagen over mindere klanten in de Nederlandse koopgoten. Toch is de grootste groei, niet onverwacht, online. Offline gaven we 10% meer uit, online 69% meer.

Met corona / COVID-19 nog steeds volop in de belangstelling, kochten we 214% meer digitale thermometers. Voor de thuiswerkplek ging de verkoop van monitoren naar 134%, camera’s naar 121% en Toetsenborden 117%.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Arjan Olsder
Sinds 2003 is Arjan Olsder actief als schrijver voor diverse online en offline publicaties. Daarnaast levert hij consultancy diensten voor diverse fabrikanten en bouwt hij websites voor digishock.

Evenementen

Copyright 2020-2022 MassMedium
Privacyverklaring
Cookies
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram