Facebook heeft een neus voor succesvolle communicatietools. Zo kocht het op tijd WhatsApp en Instagram. Met de populariteit van het verzenden van gifjes, geanimeerde beelden, koopt Facebook nu ook Giphy.

Giphy was één van de eerste websites die groots inzette op het verzamelen van bewegende plaatjes. Het is bedrijf is daar zeer succesvol mee. Inmiddels het het één van de grootste databases met bewegende beelden ter wereld.

Het succes van Giphy is niet ongemerkt bij grote partijen. Facebook concurrenten Twitter en Slack, maar ook WhatsApp bieden de gifjes aan vanuit hun apps. In het persbericht claimt Facebook dat haar apps al verantwoordelijk waren voor ongeveer de helft van het totale dataverkeer op de dienst.

Facebook geeft aan niets aan de dienst te veranderen. De Giphy afbeeldingen blijven dus beschikbaar voor Twitter, Slack en andere externe diensten. Deze belofte deed Facebook ook bij de overname van WhatsApp. Echter weten we dat Facebook daar nu alsnog bezig is om WhatsApp diep te integreren met het Facebook platform, net als Instagram. Het is dus niet de vraag of, maar wanneer Facebook aan Giphy gaat sleutelen. De dienst wordt in ieder geval onder de Instagram business unit van Facebook geplaatst.

Facebook legde naar verluid $400.000.000 op tafel om Giphy over te nemen. De kans bestaat dat deze overname een race start waarbij andere bedrijven vergelijkbare diensten gaan overnemen. Om zo te voorkomen dat ze op een bepaald moment geen toegang meer hebben tot bewegende animaties.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.