Review: Baldur’s Gate: Enhanced Edition (PS4)

• Oude herinneringen ophalen
  • Heel veel Baldur's Gate
  • Van PC naar PS4

• Van PC naar PS4 ;)
  • We gaan letterlijk 20 jaar terug

Uitgever Mindscape brengt na 20 jaar een oude vertrouwde terug naar de PS4 met Baldur’s Gate: Enhanced Edition.

Baldur’s Gate, de middeleeuwse RPG stond voor mij altijd voor veel coop plezier, hack & slash en vooral veel looten. De meeste uurtjes heb ik verkwanseld aan Baldur’s Gate: Dark Alliance, op de PS2. Met de Baldur’s Gate: Enhanced Edition gaan we nog wat jaartjes terug. Wie niet vies is van wat ouderwetse graphics, vindt in de Enhanced Edition enorm veel Baldur’s Gate voor weinig.

De Game Baldur’s Gate wordt naar de PS4 gebracht inclusief de uitbreiding Baldurs Gate: Siege of Dragonspear en stand-alone avontuur. Behalve deze oude vertrouwde vind je ook nog de game Baldur’s Gate II inclusief de uitbreiding Baldurs Gate II: Throne of Bhaal en stand-alone avontuur.

Baldur’s Gate: Enhanced Edition wat echt een PC game was, is zo goed mogelijk geoptimaliseerd om te spelen op de console en bevat naast het origineel Baldur’s Gate, het vervolg, Baldur’s Gate II met alle DLC- en herziene quest content. Daarnaast zitten de uitbreidingen Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear en Baldur’s Gate II: Throne of Bhaal er ook bij, inclusief nieuwe content die ontwikkeld werd door Beamdog welke een brug vormt tussen de twee games.

Baldur’s Gate

Gedwongen om je huis te verlaten onder mysterieuze omstandigheden, word je aangetrokken door een conflict dat de Sword Coast naar de rand van een oorlog brengt. Al snel merk je dat er andere krachten aan het werk zijn, veel sinister dan je je ooit zou kunnen voorstellen…

• Bevat de originele Baldur’s Gate campagne:
  • Tales of the Sword Coast uitbreiding.
  • The Black Pits stand-alone avontuur.
  • Faces of Good and Evil avatar pack.
  • Adventurers of Neverwinter stemmen en avatar pack.
  • Herstelde quest content, content welke oorspronkelijk niet in het spel zat maar hier destijds wel voor bedoelt was.

Baldur’s Gate II

Ontvoerd. Gevangen. Gemarteld. De tovenaar Irenicus houdt je gevangen in zijn vesting, in een poging om je te ontdoen van de krachten die je geboorterecht zijn. Kun jij weerstand bieden aan het kwaad dat door je bloed stroomt en geen gehoor geven aan de duistere bestemming die op je wacht? Of wil je je monsterlijke aard omarmen en worden verheven naar goddelijkheid als de nieuwe Lord of Murder?

Bevat de Baldur’s Gate II:

• Shadows of Amn campagne.
  • Baldurs Gate II: Throne of Bhaal uitbreiding.
  • The Black Pits II: Gladiators of Thay stand-alone avontuur.
  • Nieuwe character mogelijkheden

Creëer een volledige party van 6 volledige custom made characters en breng deze samen in het singleplayer avontuur. Er is ongelooflijk veel te kiezen tussen creation, classes, voices en noem maar op. Zoveel, dat je met het goed createn zeker wel een kwartier bezig bent. Beide games zijn geupgraded met native ondersteuning voor hoge-resolutie breedbeeldschermen, besturingselementen geoptimaliseerd voor console, nieuwe standalone content, herontworpen UI en UX, bugfixes, balansveranderingen en nog veel meer.

Heb je warme herinneringen aan je Baldur’s Gate tijden? Dan hervind je deze warmte in een mega editie met enorm veel uitbreidingen. Kijk wel even door de graphics heen en weet dat dit origineel een PC game was, waardoor het soms eventjes zoeken is met je stick, waar je vroeger met een muis tekeer ging. Kan je dat allemaal handelen? Dan krijg je veel waar voor je cash!