Review: Flexound HUMU luidspreker kussen met WOW effect

• gedetailleerde weergave
  • laag door trillingen
  • accuduur
  • gebruiksgemak
  • afwerking

• niet geschikt voor slapen

Ontelbare bluetooth luidsprekers hebben we getest. Je moet wel een heel bijzonder product hebben wil je opvallen. Het HUMU kussen van Flexound is zo’n product. Iedereen die ons testkussen uitprobeert is verbaasd. Waarover? Niet alleen het geluid…

Eerder dit jaar testten we de JBL Soundgear. Een kraag met luidsprekers die zorgen voor een mobiel surround effect. Een vernieuwend product voor een ongekende muziek of tv beleving. Het hoogtepunt van 2018. Althans zo leek het tot we op de IFA in Berlijn een heel klein standje in de innovatiehal ontdekten. Een stoel met een kussen moest de bezoekers verleiden tot een unieke ervaring. In het lawaai van de hal was het effect niet goed te ervaren. Een paar weken geleden ontvingen we een kussen om eens thuis te testen. WOW!

Uniek stereobeeld

Het HUMU kussen voelt enigszins hard aan. De ergonomische vorm is prettig om in de nek te leggen. Dat kan op de bank, op een stoel of in bed. Het is prettig om op de rusten. Omdat je draait tijdens het slapen, lijkt het minder geschikt om op de slapen. In het kussen zitten een aantal speakers die een uniek geluidsbeeld neerzetten. Van Beatles tot Metallica klinkt muziek echt gedetailleerd en zeer goed. Beter dan menig hoofdtelefoon het geluid produceert. De soundstage, zoals audiofielen het noemen, is erg indrukwekkend. Haast zoals het in een studio moet klinken. Alleen al om deze gedetailleerde weergave wint het van alle draagbare luidsprekers die we hebben getest. Het WOW effect is het voelbare laag. Waar veel kleine luidsprekers het laten afweten, overtuigt de HUMU. Het laag wordt niet in geluid omgezet maar komt via trillingen op een soundboard binnen in het lichaam via het kussen. Het is een unieke ervaring die in het begin zelfs overdondert. Wanneer je op de rug in bed ligt met dit kussen, dan kan je echt genieten van muziek. Natuurlijk is het stereobeeld weg als je op je zij gaat liggen. Maar wie veel in bed ligt moet zeker eens dit kussen proberen.

Het HUMU kussen is ideaal in bed, maar ook op de bank voor een echte film of game beleving. Het kussen verbind via Bluetooth of een 3,5 mm kabel. Het 4.2, A2DP audio protocol staat garant voor hoge kwaliteit. De accu kan ongeveer 8 uur spelen en heeft 3 uur nodig om weer op te laden. Met 1,5 kilo is het geen licht kussen. De HUMU is er in donkerblauw en grijs.

Het HUMU kussen is een muziekbeleving door een prachtige muziekweergave. Het stereobeeld is breed en gedetailleerd. Het laag komt door trillingen in het lichaam en overtuigt. Van de vele mobiele luidsprekers is dit een aanrader voor wie het ziet zitten om met een luidspreker als kussen muziek heel intens te ervaren.

Het HUMU Audiobelevingksussen kost 299 Euro en is online te koop.