Review: LEGO Marvel Super Heroes 2 & Cloak and Dagger DLC (PS4)

Jeroen beoordeelde namens GadgetGear de met 3.5 sterren.

• 200 personages
  • Veel levels
  • Humor
  • Easy voor de kleinsten

• Voelt echt als een deel 2

Wie houdt er nu niet van Marvel?! De bekende helden, of het immidels bekende team van Guardians of the Galaxy?! Alles komt hier samen: tijd, space, actie en veel humor. Want dat heeft ontwikkelaar TT Games ook getracht om door te zetten in hun variant van LEGO Marvel Super Heroes 2 voor de PS4.

LEGO Marvel Super Heroes 2 is een Action-adventure computerspel gebaseerd op deel één uit 2013. Het spel werd ontwikkeld door TT Games en door GadgetGear getest voor de Playstation 4. De laatste LEGO game die ik speelde was de Ninjago game waar vooral mijn zoontje enorm enthousiast over was. Het kenmerk van een LEGO game past gewoon heel goed bij zijn leeftijdscategorie. Er zijn geen lange conversaties of cutscenes, je hebt zo ongeveer het eeuwige leven en met een beetje prutsen kom je overal wel uit. Het puzzel en prutsgehalte in combinatie met wat hack & slash is juist het leuke voor de jeugd. Het ene moment ben je onbezorgd aan het rammen en het andere moment moet je eventjes goed om je heen kijken hoe je een mini puzzle oplost.

Lego Marvel Super Heroes 2 begint sterk. Een schitterende re- interpretatie van de Guardians of the Galaxy swoop in actie om de verdediging van Nova Corps. Explosies , gevechten en de bekende goofy grappen schieten je om de oren.

Lego Marvel Super Heroes 2 volgt losjes de gebeurtenissen van Lego Marvel Super Heroes uit 2013, maar het vereist geen enkele kennis van de film of de vorige game. Het plot leent zich van Marvel’s zomerevenement 2015 , Secret Wars – ruil gewoon Doctor Doom in met Kang the Veroveraar . Het is ingewikkelde premisses die LEGO verrassend goed uitlegd. In de verhaallijn nemen spelers het op tegen de tijdreiziger Kang de Veroveraar. Dit avontuur zal spelers niet alleen langs verschillende locaties leiden, maar ook door verschillende tijdperken dankzij de Infinity Stone of Time. Zo is er een cowboy-versie van Captain America aanwezig en maakt ook een futuristische Spiderman uit 2099 zijn opwachting.

Cloak and Dagger DLC

Het Cloak en Dagger karakter- en levelpakket is afzonderlijk verkrijgbaar of als onderdeel van de Season Pass, die zes levelpakketten en vier personagepakketten bevat, inclusief alle eerder uitgegeven content zoals het Marvel’s Guardians of the Galaxy: Vol. 2 karakter- en levelpakket, Marvel’s Black Panther karakterpakket, Kampioenen karakterpakket, Geen tijd meer karakterpakket en Agenten van Atlas (Avengers Forever) karakterpakket. De Season Pass is verkrijgbaar voor een adviesprijs van € 14,99 of als onderdeel van de LEGO® Marvel Super Heroes 2 Deluxe Edition. Deze bevat het basisspel, toegang tot het Klassieke Guardians of the Galaxy karakterpakket en een exclusief Giant-Man LEGO®-minifiguurtje (minifiguurtje alleen inbegrepen bij de fysieke versie van de Deluxe Edition).

Onmiddellijk nadat Cloak en Dagger hun ongelooflijke krachten hebben gekregen, moeten spelers de twee helpen ontsnappen aan hun boosaardige overwinnaar, zijn superkrachtige handlanger en hij werken samen aan een reeks puzzels met hun unieke nieuwe vaardigheden. Na het voltooien van het level voegen nieuwe ontgrendelbare personages Cloak, Dagger, Mister Negative, Blackout, Shroud, Nightmare en Silvermane toe aan het rooster van de hoofdgame van meer dan 200 Super Heroes en Super Villains.

Open wereld Chronopolis

In totaal kun je achtien verschillende tijdloze Marvel-locaties verkennen, die gezamenlijk één grote, fantastische Chronopolis open wereld vormen, inclusief het oude Egypte, het Wilde Westen, Sakaar, New York in 2099, Xandar en nog veel meer.

Met een uitgebreide groep personages uit het Marvel-universum kun je je goed vermaken. De volgende personages kun je tegenkomen: Groot, Rocket Raccoon, Star-Lord, Gamora, Drax, Doctor Strange, Doctor Octopus, Green Goblin, Spider-Gwen, Spider-Man, Captain America, Thor, Hulk, Hawkeye, Iron Man, Ms. Marvel, Ant-Man, Black Panther, Captain Marvel, Kang de Veroveraar en nog veel meer!

Vier spelers

Met een splitscreen kun je een spannende superhelden-strijdmodus in samenwerkingsverband aangaan voor vier spelers, waarin familie en vrienden samen of tegen elkaar kunnen spelen in een reeks themagevechten en -strijdarena’s. Wat altijd wel verwarrend is, is dat je tijdens de co-op wel elkaar kunt raken. Ook maakt het splitscreen het wel minder prettig om te spelen, het tofste zou een fullscreen co-op zijn, maar dat zal lastig haalbaar zijn.

LEGO Marvel Super Heroes 2 is zoals vanouds een echte LEGO game. Toegankelijk, humoristisch en de verhaallijn is aannemelijk en boeiend. Heel veel karakters vrij te spelen, 200 stuks in totaal en lekker veel variatie in levels. In vergelijking met de Ninjago LEGO game die ik vorige jaar heb gespeeld voelt deze game nog niet helemaal af qua graphics. Hierbij doel ik op de levensbalk (hartjes) en alle andere toevoegingen. Qua gameplay is het wel weer erg leuk dat je kunt vliegen, maar dat is dan ook wel het enige dat vernieuwend is. Moet dat dan? Vernieuwend zijn? Dat niet, voor de jongere jeugd is dit gewoon een hele fijne game om te spelen. Voor de wat oudere jeugd zal LEGO Marvel Super Heroes 2 niet blijven hangen.