Amazon gaat ook hier in Nederland het gevecht met Netflix aan. Na haar succesvolle lancering van de Kindle en bijbehorende ebook winkel, kunnen we nu ook gebruik gaan maken van Amazon Prime. Dé videodienst van de Amerikaan.

De uitrol van Amazon Prime vindt plaats op het moment dat Netflix veruit dominant is in onze markt en RTL hard werkt aan het populair maken van haar Videoland Video-On-Demand service. Daarnaast is T-Mobile deze week een nieuw PR offensief gestart voor haar Knippr. Knippt is een live TV dienst die weer heel goed aansluit op diensten als Amazon Prime, Netflix en Videoland.

Amazon Prime bevat, net als Netflix en Videoland, veel exclusieve content. Denk bijvoorbeeld aan de enigszins discutabele serie The Grand Tour. Het nieuwe autoprogramma van de voormalig presentatoren van het Britse Top Gear dat ook nu weer hoge beoordelingen krijgt vanuit de kijkers.

Amazon Prime weet zich op een paar gebieden echt te onderscheiden van Netflix en dat is vooral op het gebied van de prijsstelling. Dat begint al bij het introductieaanbod. Je krijgt de eerste week gratis en daarna betaal je de eerste zes maanden €2,99. Na dit half jaar gaat de prijs naar het normale tarief dat met €5,99 nog altijd een flink stuk onder dat van Netflix ligt. Je mag de dienst dan op drie TV’s tegelijkertijd gebruiken. Nu kunnen we ons wel voorstellen dat Amazon misschien, heel misschien, minder content heeft. En daarom een stuk lager in prijs zit. Op de site geeft Amazon daar in ieder geval niet heel veel informatie over. Ook vertelt de site nog niets over de plannen om Amazon Fire hardware naar Nederland te brengen. Denk aan de Fire TV producten.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.