Roelof van Doorn
Roelof van Doorn

Eerste Details Mario Kart 7

We zagen Mario Kart 7 al tijdens één van de 3DS presentaties, maar nu de game er op 2 december aan gaat komen, begint Nintendo meer details vrij te geven. Één van de grote vernieuwingen in Mario Kart 7 zijn de aanpasbare karts. Je bent dus niet langer gelimiteerd tot het kiezen van een kart en een karakter.

Mario Kart 7 beschikt net als Mario Kart voor de Wii over de mogelijkheid om online tegen elkaar te gamen. Nieuw is echter de community functie waardoor gamers kunnen groeperen om zo hun eigen regels voor het racen samen te stellen. Deze communities delen ze weer via StreetPass.

Ook de gameplay is door Nintendo aangepakt. Natuurlijk is er ondersteuning voor de gyrosensor, al heb ik zelf mijn twijfels of dat wel lekker zal spelen. Gelukkig heeft Mario Kart 7 ook ondersteuning voor de analoge stick, waar ik echt veel van verwacht. Wie met de gyrobesturing zal spelen heeft wel een leuk extraatje. Het is dan ook mogelijk om vanuit het eerstepersoons perspectief te spelen.

Qua nieuwe content, zal het voor het eerst mogelijk worden om als Metal Mario (Super Mario 64) of als Lakitu (het bebrilde mannetje op de wolk) te racen. Verder bevat de game 16 nieuwe tracks en 16 klassiekers waaronder Luigi’s Mansion van Mario Kart DS en Koopa Beach van de Nintendo 64.

Naast het delen van communities via StreetPass, is het ook mogelijk om scores en het aantal gewonnen munten uit te wisselen. Via SpotPass is het zelfs mogelijk om ghost-data uit te wisselen waarna je mag proberen om deze ghosts te verslaan (tot 7 tegelijk!).

Éénmaal op de 3DS geïnstalleerd, voegt Mario Kart 7 meteen een nieuw menu item toe waarmee de voortgang van de prestaties beheerd kan worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.