Review: World Series of Poker

Vandaag nemen we de poker game World Series of Poker – Hold’em Legend van ontwikkelaar Glu onder de loep. Het aanbod van Poker spellen op de App Store is erg breed en de kwaliteit kan dan ook enorm verschillen. Het maakt dan niet uit of je naar een gratis, of een betaald poker spel kijkt. Onze keuze voor deze game is er dan ook op gebaseerd dat de World Series of Poker (WSOP) al vijf jaar lang op diverse telefoons verschijnt. De lat ligt dus hoog.

Op het moment dat we de game starten, worden we al meegezogen in de sfeer van Las Vegas. Een introfilmpje laat ons de betere plekjes van ‘the strip’ zien alvorens we in een volledig geanimeerd menu terecht komen.

Al direct blijkt dat WSOP een echte career game is en dat multiplayer tegen echte mensen slechts een extraatje is terwijl concurrenten eigenlijk voornamelijk op multiplayer leunen. Om ons karakter te ontwikkelen kunnen we dus voor ‘Legend Career’ modus en pure ‘Cash Games’ kiezen waar je virtueel geld in kan zetten.

In de Legend Career begin je bij de kleinere pubs waar je gratis aan kan schuiven. Zodra je een spel begint krijg je ook hier weer een introductie filmpje en stelt een karakter uit het spel zich voor. Het leuke is ook dat gedurende de game blijkt dat karakters echt ‘tells’ hebben. Oftewel, je kan aan het gedrag merken of de tegenspelers sterke kaarten hebben of niet. Iets dat we bij andere Poker games niet echt terugzagen. Daarnaast zijn er ook nog achievements te winnen voor de stijl waarmee je speelt.

Wanneer je voor multiplayer kiest, neem je het op tegen echte tegenspelers. Om het makkelijker te maken om tegen vrienden te spelen, heeft Glu echter ook een bluetooth multiplayer optie toegevoegd. Op die manier kunnen iPhone bezitters het direct tegen elkaar opnemen.

Grafisch zit WSOP erg sterk in elkaar. De layout van de game is duidelijk en de sfeer is prima. Ook het gebruik van filmpjes is een sterke toevoeging voor diegenen die het leuk vinden om een virtuele poker carrière op te bouwen. De bijpassende muziekjes en geluidseffecten maken het geheel duidelijk af. Hiermee is WSOP een echte aanrader. Wil je echter alleen multiplayer, kijk dan naar een alternatief als Live Poker van Zynga.

Graphics: 9
Gameplay: 8
Geluid: 6