Tomorrowland is meer dan een feestje, het is een merk. En daarmee interessant voor JBL (onderdeel van Samsung) om de samenwerking mee op te zoeken. De twee merken lanceren samen voor deze zomer de exclusieve JBL Flip 7 Tomorrowland editie. Een gewone JBL Flip 7, maar dan met Tomorrowland branding en kleuren in het ontwerp.
Dit zie je niet alleen terug in de passieve woofers op de zijkanten van de pilvormige bluetooth speaker, maar ook in de kleurstelling van het JBL logo op het canvas van de speaker. De speaker kent daarnaast dezelfde specs als het origineel. Dus zo’n 14 uur afspeeltijd, AI soundboost, Auracast, en een waterbestendige behuizing.
JBL is daarnaast voor het vijfde jaar sponsor van één van de stages op het festivalterrein in Boom, België. De speaker is nu verkrijgbaar voor €149,99.
Eén reactie
Ziet er wel mooi uit. Vind het op de een of andere manier wel jammer dat ze overgestapt zijn op één driver vanaf de 5, maar op zich klinkt de Flip-serie wel prima. Toch heb ik het idee dat met twee drivers, ondanks dat ze dicht bij elkaar zitten, wat meer mogelijk moet zijn in potentie.
Maar goed, volgens mij zijn alleen grote merken geïnteresseerd in het uitbrengen van dit soort speakers. Zelfs de wat degelijkere Chinese merken hebben door dat het vooral een branding-ding is en dat als je geen JBL bent je amper iets gaat verkopen. Die ULT-speakers van Sony zijn wel goed, maar schijnen meer op een volwassen publiek gericht te zijn met een neutraler geluid. Maar het is vooral de jeugd die dit soort speakers koopt en daarvoor telt het merk heel erg. Als het geen JBL is, hoeven ze het niet.