Twitter werkt aan ad-free abonnement

Vorige week blokkeerde Twitter voor vele apps toegang tot haar API. Apps die met name in staat waren om een Twitter tijdlijn weer te geven, werden geblokkeerd door het platform. Toen al werd het vermoeden uitgesproken dat dit een stap zou zijn om advertentie-inkomsten veilig te stellen.

Afgelopen weekend presenteerde Elon Musk een plan dat in het verlengde ligt. Twitter komt met een abonnement waarmee je jouw tijdlijn kunt bekijken zonder een bombardement aan advertenties.

Op 12 december 2022 introduceerde Twitter ook al een vernieuwd Blue abonnement waarmee gebruiker voor $8 per maand (+$3 Apple Tax voor iOS gebruikers) een blauw vinkje achter hun naam krijgen. In dat abonnement krijgen gebruikers ook al de helft minder aan advertenties te zien tijdens het gebruik van het platform.

Eén reactie

  1. Leuk dat jullie een screenshot plaatsen van jullie twitteraccount, maar die is al meer dan 2 jaar niet meer actief. Is dat niet te automatiseren op basis van wat jullie op de site plaatsten op zijn minst? Dat leek eerder toch wel het geval te zijn?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Roelof van Doorn

Roelof van Doorn