Review: Croods 2 – Een Nieuw Begin op 4K & 3D

• Mooie animatie
  • Heerlijke humor voor jong en oud
  • Top stemmencast
  • Veel, leuke extra's
  • 4K en 3D!

De eerste The Croods was enorm lachen. De film kwam onder anderen op 3D Blu-Ray uit en was geweldig geanimeerd met leuke grappen voor kids en fijne humor voor volwassenen. In deze tweede Croods introduceert onze favoriete holbewoners sinds The Flintstones met een groep hippies.

In het eerste deel van The Croods zaten we een beetje in hetzelfde verhaal als Ice Age. Om te voorkomen dat ze het loodje legden, moesten ze verhuizen. Het gezinnetje dacht daarbij alleen op de wereld te zijn, maar toen vonden ze Guy. Een jongen op zoek naar zijn gezinnetje. Wanneer het verhaal van de eerste Croods erop zit, zien we hoe Guy en Eep verliefd aan het worden zijn op elkaar.

Het tweede deel van Croods gaat letterlijk verder waar het eerste deel stop. Het gezin, en Guy, dwalen door een woestenij tot ze aankomen bij een hoge muur. Wanneer ze aan de andere kant van de muur komen, wanen ze zich al snel in het paradijs. Een paradijs gerund door prehistorische hippies. De familie Betterman wiens dochter Dawn zo ongeveer was gepland om met Guy te trouwen. Binnen no-time ontstaat er een tweestrijd tussen de families die denken dat Guy de laatste jongen op aarde is. Ondertussen weet Grug de enige regel van het hippieparadijs te overtreden, waardoor hij een prehistorische oorlog van formaat weet te ontketenen.

Bij deze release is er een extra complimentje voor de Nederlandse uitgave. Tijdens de aftiteling worden de Nederlandse stemacteurs naast de werkelijk geweldige Amerikaanse stemmencast gezet.

Bonus

Zoals we gewend zijn van een Dreamworks kinderfilm, wordt deze afgeleverd met heel veel bonusmateriaal. Exclusief voor kopers van de film, zijn twee extra minifilms op de disk gezet. Ook op de 4K disc. Daarnaast zit er veel ander bonusmateriaal op. Super tof is dat de release die wij hebben gekeken zowel de 4K als de 3D uitvoering bevat. Hoewel ik deze film met de kinderen heb gekeken op de fantastische Philips 809 series 4K OLED TV, heb ik ook mijn wat oudere Epson projector aangeslingerd om hem zelf nog eens opnieuw te kijken met de Amerikaanse stemmen en in 3D.

Conclusie The Croods 2 A New Age

Holbewoners vs. hippies. Bij Dreamworks hebben ze opnieuw een doldwaas avontuur neergezet, dat voor kinderen en volwassenen gewoon geweldig is om te kijken. Ragfijne humor in combinatie met fantastische animatie en eerste klas stemmen.

The Croods 2 kopen