Privacyzorgen rondom Ray-Ban bril van Facebook

We konden erop wachten. Nadat Google’s project Google Glass in 2020 verdween door privacyproblemen, kondigden Ray-Ban en Facebook afgelopen week hun eigen videobril aan.

Om het argument over privacy voor te zijn, hebben de twee een LED bij de camera gemonteerd. Deze laat zien wanneer de camera aan staat. Zo weten omstanders dat ze worden gefilmd.

Toch lijkt dit niet genoeg te zijn. De Ierse privacywaakhond DPC legt de bril nu onder haar vergrootglas. Ze is bang dat de privacy van andere mensen niet goed wordt gewaarborgd. Het is nu aan Facebook om te bewijzen dat het lampje afdoende bescherming biedt.

De reden dat de DPC dit onderzoek uitvoert is omdat het hoofdkantoor van Facebook in Ierland staat. Daardoor is Ierland automatisch belast met het verrichten van privacy onderzoeken richting het bedrijf.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Arjan Olsder
Sinds 2003 is Arjan Olsder actief als schrijver voor diverse online en offline publicaties. Daarnaast levert hij consultancy diensten voor diverse fabrikanten en bouwt hij websites voor digishock.

Evenementen

Copyright 2020-2022 MassMedium
Privacyverklaring
Cookies
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram