Apple introduceert Airtag

Apple heeft vandaag AirTag geïntroduceerd. De Apple versie van Tile. Een kleine accessoire dat helpt bij het lokaliseren en vinden van de item.

AirTag maakt gebruik van het wereldwijde Find My-netwerk1 en kan helpen bij het lokaliseren van een verloren item, terwijl de locatiegegevens privé en anoniem blijven met end-to-end-codering. AirTag kan in één en vier pakketten worden gekocht voor respectievelijk € 35 en € 119, en is beschikbaar vanaf vrijdag 30 april.

"We zijn verheugd om deze ongelooflijke nieuwe mogelijkheid aan iPhone-gebruikers te bieden met de introductie van AirTag, gebruikmakend van het uitgebreide Find My-netwerk, om hen te helpen de belangrijke items in hun leven bij te houden en te vinden", aldus Kaiann Drance, vice-president van Apple van wereldwijde iPhone-productmarketing. "Met zijn ontwerp, ongeëvenaarde zoekervaring en ingebouwde privacy- en beveiligingsfuncties biedt AirTag klanten een andere manier om de kracht van het Apple-ecosysteem te benutten en de veelzijdigheid van de iPhone te vergroten."

Lichtgewicht ontwerp

Elke ronde AirTag is klein en lichtgewicht en is IP67 water- en stofbestendig. Een ingebouwd luidsprekertje speelt geluiden af ​​om AirTag te lokaliseren

Kopers kunnen AirTag personaliseren met een gratis gravure, inclusief tekst en een selectie van 31 emoji's bij aankoop op apple.com/nl of de Apple Store-app. Gebruikers kunnen de AirTag eenvoudig zelf in een tas of zak plaatsen, of een breed scala aan door Apple ontworpen AirTag-accessoires gebruiken, waaronder de polyurethaan lus, die zowel licht als duurzaam is, en de leren lus en leren sleutelring. De batterij moet een jaar meegaan en is zelf te vervangen.

Een uitgebreide vind ervaring

Zodra AirTag is ingesteld, wordt het weergegeven op het nieuwe tabblad Items in de Find My-app, waar gebruikers de huidige of laatst bekende locatie van het item op een kaart kunnen zien. Iedereen die een iPhone of iPad heeft teruggevonden in huis of auto met deze functie, weet hoe handig dit is. Als een gebruiker zijn item kwijtraakt en het bevindt zich binnen het Bluetooth-bereik, kan hij de Find My-app gebruiken om een ​​geluid van de AirTag af te spelen om het te lokaliseren.

Gebruikers kunnen AirTag ook in de verloren-modus plaatsen en op de hoogte worden gebracht wanneer het binnen bereik is of is gelokaliseerd door het uitgebreide Find My-netwerk. Als een verloren AirTag door iemand wordt gevonden, kunnen ze erop tikken met hun iPhone of een ander NFC-compatibel apparaat en naar een website worden geleid waarop een telefoonnummer voor de eigenaar wordt weergegeven, als ze er een hebben verstrekt. De vinder moet natuurlijk wel eerlijk zijn...

Privacy en beveiliging ingebouwd

AirTag is volgens Apple vanaf de basis ontworpen om locatiegegevens privé en veilig te houden. Er worden geen locatiegegevens of locatiegeschiedenis fysiek opgeslagen in AirTag. De communicatie met het Find My-netwerk is end-to-end gecodeerd, zodat alleen de eigenaar van een apparaat toegang heeft tot de locatiegegevens en niemand, ook niet Apple, de identiteit of locatie kent van een apparaat dat het heeft helpen vinden.

AirTag is ook ontworpen met een reeks proactieve functies die ongewenste tracking ontmoedigen, een primeur in de branche aldus Apple. Bluetooth-signaal-ID's die door AirTag worden verzonden, roteren vaak om ongewenste locatiebepaling te voorkomen. iOS-apparaten kunnen ook een AirTag detecteren die niet in het bezit is van de eigenaar, en de gebruiker op de hoogte stellen als blijkt dat een onbekende AirTag in de loop van de tijd van plaats naar plaats reist. En zelfs als gebruikers geen iOS-apparaat hebben, zal een AirTag die voor een langere tijd van de eigenaar is gescheiden, een geluid afspelen wanneer hij wordt verplaatst om de aandacht erop te vestigen.

Vanaf vrijdag is Airtag te bestellen en vanaf 30 April worden ze uitgeleverd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zeeman Albert
Albert is gecertificeerd marketeer en innovatie verslaafd. Zo'n beetje elk product met een stekker of batterij moet wel door zijn handen. Klopt het design, wat is het verhaal er achter en wie heeft er wat aan? Albert reviewed producten sinds 1996. Sinds 2002 struint Albert internationale beurzen af op zoek naar nieuwe producten en trends in consumenten electronica. Als marketing en innovatie specialist helpt Albert bedrijven te innoveren en te vernieuwen. Meer info over Albert als marketing specialist en trendwatcher op www.id-tank.com.

Evenementen

Copyright 2020-2022 MassMedium
Privacyverklaring
Cookies
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram