VanMoof verdrievoudigt haar afzet

Nederland fietsland blijft aan de weg timmeren als het om innovaties gaat. Het is dan ook niet heel raar dat het met de opkomst van de eBike, verrassend goed gaat met eBike fabrikanten. Zo ook VanMoof die haar omzet verdrievoudigde.

Dit jaar was een belangrijk jaar voor het jonge fietsmerk. Niet alleen in het kander van de internationale expansie, want VanMoof kreeg 300 nieuwe personeelsleden, 31 nieuwe pop-up stores en een nieuwe brand store in Seattle. Ook wist het merk nog eens $50 miljoen dollar aan financiering naar binnen te trekken.

Ook was er de indrukwekkende presentatie van de X3 en S3-Series fietsen. Niet alleen werden die voorzien van de nodige nieuwe tech (lees de review), VanMoof trok ‘even’ €1000 van het prijskaartje af. Let wel, dat is ongeveer een derde van de prijs.

De nieuwe strategie legt geen windeieren voor de fietsfabrikant. Ondanks dat het merk een derde minder geld verdiende per fiets, verkocht het drie keer zoveel. De omzet groeide daardoor met 200%. Daarbij zat 121% groei in Nederland.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Events