Review: D-Link Beveiligingscamera

Michelle van Lieshout beoordeelde namens GadgetGear de met 3.5 sterren.

• Kleine compacte camera
  • Er zit een lang snoer aan
  • Geeft een goed beeld

• De app werkt niet altijd even snel
  • Er komen veel meldingen binnen van detecties.

Als eerste review was het erg fijn om deze D-Link camera te mogen reviewen. De camera is voor binnen en heeft een gemotoriseerde 340º pan- 100º tiltfunctie. Zo zet je de camera op 1 plek neer maar kun je als nog een hele ruimte bekijken

unboxing

Toen de camera binnenkwam was het een mooie kleine compacte camera. In de doos zat uiteraard de camera met een snoer voor stroom. Er zit een bevestigingsmiddel bij om het vast te maken aan het plafond of aan de muur. Ook even de gebruiksaanwijzing gelezen. Normaal doe ik dat niet vaak maar om het goed uit te proberen dit wel gedaan. De beschrijving is goed, kort en bondig.

App

Bij de camera hoort een app (mydlink). Deze heb ik geïnstalleerd en ik kon direct makkelijk een account aanmaken. Er is een gratis abonnement tot 3 camera’s. Dit maakt het toegankelijk voor iedereen. Je kunt bij dat pakket de bewegingsbeelden 24 uur lang bewaart laten. De app werkt niet altijd even snel vooral het laden van die live video kan even duren. De app geeft wel goed beeld, is makkelijk en duidelijk in gebruik.

In de app kun je dan middels de pijltjes de camera bewegen, foto’s of filmpje maken, panorama foto maken en je kunt praten via de app waarbij het geluid uit de camera komt.

Detectie

De camera beschikt over een persoonsdetectie, bewegings- en geluidsdetectie.

Dit is een hele handige functie van de camera. Je weet namelijk wanneer er iemand in je huis is bijvoorbeeld. Nu neem ik als voorbeeld de boom die je ziet staan in de tuin. Wanneer het waait en deze beweegt krijg ik direct een melding. Nu is dit een camera voor binnen maar heb je bijvoorbeeld een buitenlamp die ook op beweging aan gaat en de camera vangt dit op krijg je veel meldingen van beweging.

Beeld

Het beeld vind ik erg goed. De huizen op de foto staan bijvoorbeeld op zo’n 35 meter afstand maar zijn toch zie je ze staan.

In de nacht is het doormiddel van nachtzicht ook allemaal goed te zien.

Voor een eerste start aan eigen beheerde beveiligingscamera’s in huis is dit zeker een aanrader. Maar ook wanneer je al lange tijd beveiligingscamera’s hebt is dit een goede switch. De camera is goed te bedienen via de app en geeft een goed beeld. Wel geeft hij veel meldingen dus dat is wel iets waar je op moet letten bij het plaatsen van de camera. Ik heb de camera 2 keer verzet tot hij op de perfecte plek stond. Het gratis abonnement geeft ook een goed begin waardoor je de camera’s kan opbouwen naar een set, ook is het een voordeel dat je ook bij dat pakket de bewegingsbeelden 24 uur kan bewaren. Mocht je iets niet vertrouwen kun je het terug kijken en opslaan.

D-Link mydlink Full HD Pan & Tilt Wi-Fi Camera - DCS-8525LH kopen