Review: Pixel-maker coldshoe backet voor Canon G7XIII en Sony RX100VIII

• solide
  • goede afwerking
  • batterij blijft bereikbaar
  • extra grip (RX100VII)

• extra gewicht

Sony en Canon hebben beide een super vlog compact camera met audio input. Maar waar bevestig je de microfoon. Pixel-maker biedt een oplossing.

Wie met de Sony RX100VII of Canon G7XIII, filmt, heeft nu ook een audio ingang in de camera. Perfect voor een kleine microfoon. Rode heeft diverse microfoons die een perfect maatje voor deze camera’s zijn. Variërend van een mini richtmicrofoon tot onze favoriet: de Wireless Go. Een veelzijdige draadloze microfoon. Je hebt echter altijd een flitsschoen aansluiting nodig om de microfoon op te bevestigen. En dat zijn beide merken vergeten. Natuurlijk zit er erg veel techniek in die kleine camera’s, maar alle reviewers zijn t er over eens; die coldshoe hadden beide merken niet mogen vergeten. Pixel-maker heeft voor beide modellen een aluminium adapter. Je schroeft m onder aan de camera en je hebt een cold shoe. De bracket is erg solide en niet extreem zwaar. Beter was een geïntegreerde bevestiging, maar als losse accessoire zijn dit twee goede opties.

De adapter voor de Canon G7XIII sluit naadloos bij de contouren van de camera. Via de onderkant kom je nog prima bij het batterijluikje. Datzelfde geldt voor de adapter voor de Sony RX100VII. De Canon camera heeft een betere grip waar de Pixel-maker adapter goed op aansluit. De Sony camera mist een goede grip. De Pixel-maker adapter voegt die extra grip toe. Natuurlijk blijft een statiefschroef beschikbaar.

Voor bezitters van een Sony RX100VII of een Canon G7XIII is deze adapter een absolute aanrader. Voor een paar tientjes heb je een solide bevestiging voor een microfoon op de camera.

Beide brackets kosten 34,95 Euro.