Bij Internet Impact weten ze het. Daar hebben ze onderzoek gedaan naar hoe dé bestelknop van een webshop er waarschijnlijk uit moet zien. Dit op basis van de 100 populairste webshops in de Twinkle Top100.

Overigens moet opgemerkt worden dat de onderzoeker een aantal webshops uit de vergelijking heeft gehouden. Het gaat om webshops als die van Jumbo waar geen duidelijke knop is voor de winkelwagen.

Uit het onderzoek naar koopknoppen, komt naar voren dat 29% van de bestelknoppen oranje zijn ten opzichte van 25% van de knoppen die groen zijn. 37% van de webshops heeft het over een winkelwagen in plaats van bijvoorbeeld een winkelmand. 58% plaatst een icoon op de knop.

Ook interessant is de manier waarop webshops je aanspreken. 25% maakt het op de winkelwagen pagina persoonlijk door je aan te spreken met je, jij, u of uw.

Wij vroegen WEB Wingmen om commentaar op dit nieuws.

“Er wordt heel veel onderzoek gedaan naar de effectiviteit van knoppen in webshops” legt Arjan Olsder uit. “welke knop het beste werkt, is afhankelijk van vele factoren. Denk aan de plaats op de site, maar ook de vormgeving in combinatie met de vormgeving van de rest van de pagina waar deze staat. Het bepalen van de vormgeving op basis van wat anderen doen is hoogstens een goede indicatie, maar we raden altijd aan om A/B tests te doen om te kijken wat voor een individuele webshop het beste werkt.”

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.