Sinds jaar en dag stond Twitter bekend als het social media platform van 140 karakters. Geïnspireerd op de SMS en krankzinnig populair. Het platform maakte de hashtag groot en gaat voor het eerst flink sleutelen aan haar basis.

Twitter gaat op kleine schaal tweets van 280 karakters introduceren. Bijna het dubbele aantal karakters om zo meer ruimte te geven voor de boodschap die erin staat. Eerder besloot Twitter al om URL’s van afbeeldingen niet meer volledig mee te tellen in de lengte van een bericht. Met 280 karakters is er dus nog meer ruimte voor inhoud.

De test gaat van start in alle talen waar gebruikers moeite hebben met 140 tekens. Effectief alleen niet in het Japans, Chinees en Koreaans. In al die talen krijgt een kleine groep gebruikers toegang tot de 280 karakters lange tweets.

De reden dat een taal als Engels wel 280 karakters krijgt en Japans niet heeft te maken met hoe vaak gebruikers tegen het limiet aanlopen. In het Japans is dit in 0,4% van de gevallen terwijl dit in het Engels bij 9% van de gevallen is. De reden dat Twitter niet het hele limiet opheft is omdat Twitter langdradigheid probeert te voorkomen. Kort en bondig blijft de kernwaarde.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.