YouTube Logo op Apple iPod
Picture of Roelof van Doorn
Roelof van Doorn

YouTube komt met nieuwe, niet te skippen advertenties

Niets is gratis en stiekem weten we dat allemaal. Alle sites, inclusief de onze, maken kosten. Kosten die met advertenties moeten worden terugbetaald. Dit is helemaal belangrijk voor sites als YouTube die enorm veel dataverkeer genereren. Daarom komt YouTube nu met een nieuw advertentiemodel.

YouTube gaat nu ‘Bumpers’ introduceren. Dit zijn reclamevideo’s die voor de video die jij wilt zien worden geplakt. YouTube doet dit momenteel ook met reclames, maar dat zijn volledige video’s die je pas na een paar seconden kunt overslaan. De nieuwe bumpers zijn niet over te slaan, maar daar staat tegenover dat ze maximaal 6 seconden mogen duren.

Er zit ook nog een onverwacht voordeel aan dit formaat. Reclamemakers moeten namelijk heel creatief worden om in zes seconden hun boodschap te brengen. De kans is dus groot dat de bumpers een stuk interessanter zijn om te kijken dan de volledige reclamevideo’s die we nu iedere keer voorgeschoteld krijgen.

Eigenaren van een Google Play Music/YouTube Red abonnement zullen geen last hebben van deze veranderingen omdat ze de advertenties eigenlijk al hebben afgekocht via het abonnement.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.