Review: Bloodline Seizoen 1 (Blu-Ray)

• Sterk verhaal
  • Prima cast
  • Leuke extra's

We zijn geen verschrikkelijke mensen. We zijn gewoon mensen die iets verschrikkelijks hebben gedaan. Met deze quote opent een onverwachte duistere dramaserie van Netflix. Een serie die nu in Full HD en met extra’s in de schappen ligt.

Bloodline vertelt het verhaal over de enigszins rijke familie Rayburn. Pa en ma runnen een vakantieresort. Zoon Kevin Rayburn (Norbert Leo Butz – Fair Game, Disconnect) heeft een kleine jachthaven, zoon twee, John Rayburn (Kyle Chandler – Zero Dark Thirty, Early Edition) doet het goed bij de politie en dochterlief Meg Rayburn (Linda Cardellini – ER, Avengers Age of Ultron) is advocate. Wanneer pa een pier naar zich benoemd krijgt, keert zoon drie, Danny Rayburn (Ben Mendelsohn – The Dark Knight Rises, Exodus) ineens terug.

Vanaf dat moment lijkt de familie in een neerwaartse spiraal terecht te komen. Papa Rayburn komt al snel te overlijden en de rol van Danny hierin lijkt onduidelijk. Op dat moment ontstaat er veel onduidelijkheid over het testament. Zit Danny er nu wel in of niet. En waarom doet Danny ineens zo zijn best om zijn moeder te helpen? Er spoelt een verbrand lichaam aan. Wat heeft dat met Danny te maken? Misschien wel helemaal niets. Of toch wel?

Hoewel ik tijdens de eerste aflevering bang was naar een veredelde The Bold & The Beautifull te kijken, sloeg dat al snel om. Voor mij als man is Bloodline wel meteen verslavend gebleken. Een heerlijke serie om in één weekend helemaal uit te willen kijken. Toch is Bloodline ook een serie waarvan ik me toch echt afvraag of er een goed tweede seizoen aan vast te knopen valt. Dat tweede seizoen is al wel bevestigd. We gaan het zien.

De Blu-Ray uitgave van Bloodline bevat wat extra’s die een blik achter de schermen geven. deze extra’s zijn exclusief voor de Blu-Ray/DVD uitgave van Bloodline.

Hij start als een echte soap, maar al snel grijpen de mysteries rond Danny je vast en laten je niet meer los. Wie eenmaal door de eerste aflevering heen is blijft hangen. Ik kan alleen maar hopen dat de schrijvers deze spanning en mysterie ook in het tweede seizoen kunnen vasthouden.

Bloodline is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.