Review: The Walking Dead (PC, XBOX360 en PS3)

Desiree Bos beoordeelde namens GadgetGear de met 3.5 sterren.

• Boeiend en spannend verhaal
  • Je leeft erg mee met de personages
  • Maak je eigen keuzes in het verhaal

• Game heeft een traag tempo
  • Gemiste kans om alleen stereo geluid in de game te doen

Wil je zombies afslachten net zoals in The Walking Dead? Dan is deze cell shading game zeker wat voor jou. Ervaar nu zelf de verschrikkingen en de spanning van de Zombie Apocalyps. Probeer te overleven in Robert Kirkman’s universum (gebaseerd op zijn comicreek).

Jouw keuzes

Je speelt Lee Everett, hij is een crimineel en gaat rechtstreeks naar de gevangenis. Tot dat de Zombie Apocalyps uitbreekt, krijgt hij een tweede kans in het leven. Hij beschermt een klein weesmeisje. Het is jouw taak om te overleven, haar te beschermen en haar te verzorgen. Overlevingsmiddelen zijn schaars en sommige mensen vormen misschien wel een groter gevaar dan de zombies. De game laat jou je eigen keuzes maken en elke keuze heeft verandering op het verhaal. Jij bepaalt dus hoe het kan verlopen en hoe jij wilt overleven. Daarnaast  maakt de game je erg nieuwsgierig. Hoe is het verhaal als ik juist de andere keuze had gemaakt? De game gebruikt een point en click besturing die je snel onder de knie moet hebben, om te overleven. Reageer dus snel anders is de spanning er snel af.

WD3

Game of the Year

Voorheen waren er van de game The Walking Dead alleen maar losse episodes te koop. Daar is een verandering in gekomen. De game is gekozen tot Game of the Year en daarbij zitten dus alle vijf de episodes bij, dit zorgt ervoor dat je ze niet meer los hoeft te kopen. Elke episode speelt zich af op verschillende locaties die je kent van de televisieserie. Je ontmoet verschillende mensen, je hebt ze nodig om te overleven dus houdt ze ter vriend.  Je eerste indruk is zeer belangrijk. De mensen die je ontmoet onthouden wat je zegt en dat heeft ook invloed op het verhaal.

Tempo

Het tempo van de game is wat aan de trage kant. Verwacht je een vette knallende actie game dan is deze helaas niet voor jouw bedoeld. De game is duidelijk voor de gamers die van adventure en spanning houden. De game slurpt je als het ware mee met de personages, alleen de opbouw van het verhaal is traag. Hou je van adventure en wil je de spanning van de televisieserie graag ervaren in een game, dan is die zeker de moeite waard.

wd2

Zelf is deze review op een Playstation 3 getest. Heel af en toe heeft de game last van een glitch. Gelukkig niet meer zo erg als voorheen (als ik de bron het internet moet geloven). Je kijkt er gelukkig snel doorheen en het is zeker niet onspeelbaar te noemen.

Positieve van de game is dat je betrokken bent met het verhaal en de personages. Je wilt dat jouw personages overleven. Hierdoor moet jij de juiste keuzes maken  en snel beslissen en reageren. Jij kiest voor je eigen verhaal.  De game is niet voor iedereen bedoeld. Je moet een persoon zijn die van een goed verhaal houdt, boeiende personages maar ook zeker geduld heeft en wel tegen een tempo kan die op een zeer laag vuurtje staat. En van het genre adventure houdt en een point en click besturing.

De game heeft ook nog een aantrekkelijke prijs:

PC (Windows en MAC OS X) : € 19,99                                                                                         Playstation 3: € 29,99                                                                                                                     XBOX 360: € 29,99