Review: The Walking Dead Seizoen 8 (Blu-Ray)

• Het is eindelijk echt oorlog met Negan
  • De serie bouwt op naar enorme veranderingen
  • Carl krijgt eindelijk zijn plek als held dit seizoen

Verdeeld over zes Blu-Ray schijfjes (ja, het zijn er maar 5 op de foto), is dit het achtste seizoen van The Walking Dead. En het eerste seizoen waarin we afscheid nemen van wat de serie ooit was.

Het kan je bijna niet ontgaan zijn als je maar enigszins in de buurt van showbiz nieuws bent gekomen de laatste maanden. In Seizoen 9 neemt hoofdrolspeler Andrew Lincoln afscheid van de serie. Zonder twijfel op brute wijze.

In dit achtste seizoen wordt de afbraak van het gezin Grimes, en zelfs de wereld zoals we deze kennen, ingezet. Voedsel wordt echt schaars en ook de kogels raken op terwijl de drie grote kampen net opnemen tegen Negan. Want ja, daar waren we gebleven in Seizoen 7. Negan die het op een rennen zette en The Kingdom die in de achtervolging ging. Dit terwijl Maggy de Hilltop overnam.

In seizoen 7 zagen we voor het eerst een seizoen zonder een echte mid-season cliffhanger. In seizoen 8 probeert het schrijversteam deze wel weer terug te brengen. Hoewel heftig, is hij ook vrij soft. Je ziet al een beetje aankomen wat er gaat gebeuren en je weet heel goed hoe het zal aflopen. Maakt niet uit. Het is de eindstrijd waar het om draait.

We zien hoe het gevecht met The Saviours steeds omvangrijker begint te worden. En ja, zelfs aan de kwade wil van Negan ga je twijfelen, wanneer je er achter komt hoe hij over mensen denkt. En dan duikt er ineens een rare snuiter op. Een vaag figuur met een enorm boek en een copyshop… Een vrouw die de wereld wilt veranderen… hoe? Dat hou ik nog even voor me.

Op de laatste disc staat weer een berg extra’s voor de fan. Dat heeft uitgever eOne weer heel netjes gedaan. The Walking Dead is geen goedkope serie, maar ze weten hoe ze de fan moeten verwennen. Je weet dat je weer een mooi verzamelstuk hebt aangekocht. De afleveringen zelf zijn zonder al teveel compressie op de schijf gezet zodat ze ook fantastisch opschalen op een 4K TV.

Conclusie: The Walking Dead Seizoen 8

Er zijn vele series die na 8 jaar echt wel in een sleur belanden. Bij The Walking Dead zat deze sleur er rond seizoen 4/5 al in, maar de serie herpakte zich in seizoen 6. En in seizoen 8 wordt de eerste stap gezet naar een compleet andere wereld waarin mensen misschien wat minder tegen elkaar vechten en vooral samenwerken om te overleven.

The Walking Dead Seizoen 8 kopen