Treinreizigers maken er graag gebruik van, maar in de auto lijkt het niet echt hard nodig. We hebben het over de beschikbaarheid van mobiel internet. Vreemd is het natuurlijk niet omdat je in de trein niet op de weg hoeft te letten ;-).

Uit onderzoek van autoscout24 is gebleven dat slechts 37% van de Nederlandse automobilisten behoefte heeft aan internet in de auto. Naast het gebrek aan interesse voor internet in de auto, is er ook weinig vraag naar andere vormen van entertainment zoals het spelen van games, het kijken van TV en het projecteren van social media updates op de voorruit. Daarmee staan de Nederlandse automobilisten haaks op die in Zuid-Europa.

Kijken we naar leeftijden, dan zien we dat de vraag naar internet en entertainment vooral vanuit jonge automobilisten (18-29) afkomstig is. Hetzelfde geldt ook voor andere vormen van entertainment.

Het onderzoek is gehouden onder 8.844 automobilisten van 18-65 jaar, verspreid over 7 landen in Europa. In Nederland waren dit er 1.003.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.