Review: We Bought a Zoo (Blu-Ray)

Arjan Olsder beoordeelde namens GadgetGear de met 3.5 sterren.

• Geschikt voor de hele familie
  • Interessante extra's

• Het is iets tè zoetsappig

In de week van Valentijn kan het natuurlijk niet anders dan dat we met een zoetsappige komedie voor het hele gezin komen. Wil je meer actie? Geen nood, morgen krijg je nog een tweede film voor je kiezen en wel de Blu-Ray van Chronicle.

Maar eerst terug naar We Bought a Zoo. Een film met in de hoofdrol Matt Damon en Scarlett Johansson. In deze film is Benjamin Mee de vader van twee kinderen en een overleden vrouw. Hij verdient zijn geld met het schrijven van columns, maar doordat Benjamin moeite heeft om het leven voor de dood van zijn vrouw los te laten, staat hij stil. Het lijkt aan nieuwe sociale contacten te ontbreken en tegelijkertijd begint zijn zoontje te ontsporen. Het duurt dan ook niet lang, voordat zijn zoontje van school wordt gestuurd.

Wanneer het drama van het gezin een beetje in beeld komt, is het tijd voor een grote ommekeer. Benjamin besluit samen met zijn dochtertje op huizenjacht te gaan om zo een nieuw leven te starten. Wanneer dat ideale, nieuwe huis gevonden is, kleeft er wel wat aan vast… een complete dierentuin…

We Bought a Zoo Unboxing

We Bought a Zoo is een typische romantische comedy die geschikt is voor de hele familie, al is het wel jammer dat de film weinig ruimte laat voor de dieren in de dierentuin. Sterker nog, het managen van een dierentuin lijkt af en toe de boventoon te voeren en dat is jammer. Zeker omdat de film wel duidelijke rollen aan de paar dieren die we zien heeft toebedeelt. Zo krijg Benjamin onder anderen te maken met een depressieve grizzlybeer en een tijger die het leven zat is. Hier was zeker ruimte om meer aandacht aan de dieren te geven.

We Bought a Zoo is een waargebeurd verhaal. Op de Blu-Ray vinden we dan ook een reportage over de echte familie Mee. Daarnaast besteedt Fox ruim aandacht aan bloopers en verwijderde scènes  Opvallend is dat in de ‘achter de schermen’ veel aandacht wordt besteedt aan de zorgvuldigheid waarop de dieren zijn vastgelegd. Ja, het is echt jammer dat ze daar niet meer mee hebben gedaan.

We Bought a Zoo is een typische film die we nog jaren op RTL4 te zien gaan krijgen. Compleet met reclames voor maandverband, chocolade en zoete, fruitige mixdrankjes eromheen. De film is veel zoetsappiger dan ik had verwacht, maar is voor de gemiddelde alphaman wel heel goed vol te houden.