Review: Trapped Dead (PC)

Desiree Bos beoordeelde namens GadgetGear de met 3 sterren.

• Overzichtelijk door de bovenaf besturing
  • Creatief verzonnen zombie puzzels

• Kan het spel relatief weinig opslaan
  • Geen boeiend verhaal
  • Soms wat eentonig

Trapped Dead is een tactisch real-time strategie spel dat uitkwam in 2011 en gemaakt is door de Duitse studio Crenetic Studios. Deze studio die voornamelijk puzzel games maakt en zich ook verdiept in Xbox en 3DS games. Trapped Dead is alleen voor de pc gemaakt en bestuurt de personages van bovenaf. Deze zombie survival is geïnspireerd op succesvolle horrors films van de vroege jaren 80.

Wat een gelukje, ik heb mijn honkbalknuppeltje!

Je speelt Mike Reed, die samen met zijn vriend Gerald op reis is naar Kansas City. De reis begeeft zich door een uitgedroogde woestijn en langs de weg liggen allemaal opengerukte beesten.  Uiteindelijk heeft die mooie cabriolet van Mike toch wel wat benzine nodig om verder te reizen. Het tankstation waar hij uitkomt lijkt verlaten en de benzinepomp werkt ook niet meer. Mike gaat maar naar binnen zodra Mike binnen is ziet hij de benzinepomp medewerker zijn klanten opeten! De medewerker is veranderd in een zombie en laat duidelijk merken dat hij Mike ook wel jammie vindt. Gelukkig vindt Mike op tijd een honkbalknuppel en geeft deze zombie een flinke homerun! Tijdens het knuppelen van deze zombie wordt Gerald ook aangevallen door een andere zombie. Helaas had hij niet het geluk dat er een honkbalknuppel in de buurt lag. Mike rent snel naar Gerald toe en slaat ook deze zombie tot appelmoes. Helaas het is al te laat. Gerald bloed flink. Hij heeft per direct een dokter nodig, anders overleeft hij het niet of erger, hij word zelf een zombie!

Flesje bloed

Je begint met één hoofdpersonage. Dat is Mike Reed. Door zombies te vermorzelen vindt je ook andere overlevenden. uiteindelijk stuur jij een groepje van zeven overlevenden aan en probeert ze zo veilig mogelijk door de hordes zombies heen te leiden. Door besturing van bovenaf blijft het spel erg overzichtelijk. Het is een point en klik game waardoor je iedereen een bepaald wapen kan laten gebruiken en opdracht geven. Je hebt de volgende wapens: een honkbalknuppel, kettingzaag, pistool, katana, jachtgeweer, sniper, bijl, granaat en een flesje bloed. Het bloed trekt zombies aan. Als je zombies bespat met bloed, worden ze door andere zombies aangevallen.

Besturing

Wat voor mij even wennen was, was de besturing. De camera bestuur je met de W, S, D en A-knoppen. Met je muis klik je op een stukje grond en je poppetje loopt er dan naar toe. Vergelijkbaar met de Sims van EA. Het zicht van bovenaf maakt dat de game erg overzichtelijk is. Je werkt de puzzels in de game makkelijk af en weet meteen hoe iedereen ervoor staat.

De creatief ontworpen zombiepuzzels van de game zorgen ervoor dat het spel erg vermakelijk is. De besturing is voor mij sinds de Sims weer even wennen. Vooral voor een zombiegame. Wat leuk is aan het spel, is dat je een heel team kan aansturen. Mocht je het spel voor niet al te veel stuivers vinden, dan zou ik hem zeker aanschaffen. Het is een leuk spel om tussendoor te spelen.