Picture of Roelof van Doorn
Roelof van Doorn

Playstation Vita Games en Marketing in de VS

Arjan is zojuist op het Vita Launch Event van Sony Computer Entertainment aangekomen. Ondertussen vind ik in de mail meteen al een hele lading aan informatie over de manier waarop Sony Computer Entertainment Amerika (SCEA) de nieuwe Playstation Vita in de markt gaat zetten. Daar heeft het bedrijf namelijk $50 miljoen voor over.

Maar eerst kijken we even naar de games voor de Playstation Vita. Om retailers niet tegen zich op te zetten (zoals bij de lancering van de PSPgo), zal Sony haar toptitels natuurlijk in doosjes aanbieden. De doosjes van de Vita games lijken op kleinere versies van de blauwe doosjes die we van de Blu-Rays kennen. De prijzen van deze games zullen tussen de $30 en $50 komen te liggen. Zoals eerder gemeld staan de games op speciale geheugenmodules. Daarmee volgt Sony het voorbeeld van Nintendo. Je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat de geheugenmodules een stukje duurder zijn dan de UMD’s die Sony voor de PSP ontwikkeld.

Naast retail, zal Sony PSN zeer breed inzetten. Net als voor de PSP zijn veel (kleinere) games enkel op PSN te vinden. Daarnaast lijkt het erop dat ook de games die je in de winkel ziet, via PSN beschikbaar worden gesteld. De prijzen van games op PSN komen tussen de $5 en $45 te liggen.

Om de PS Vita in de Verenigde Staten aan de man te brengen, heeft Sony een budget van $50 miljoen gereserveerd. Sony heeft eerder al eens geclaimd dat het de grootste console release ooit moet worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.