De R zit alweer een tijdje in de maand en in de gamesindustrie betekent dit dat er weer Reuze veel games op de markt komen. Het is algemeen bekend dat tussen september en december de grootste blockbustergames uitkomen, die door de feestdagen extra veel kunnen verkopen. Het paradepaardje van Sony dit jaar is natuurlijk Uncharted 3 en daar hoort uiteraard een grootse launch bij.

Zand tussen de tenen

Hoewel je nog even zult moeten wachten op de review van uncharted 3, ligt de game al wel sinds eergisteren (2 november) in de winkels. Omdat dit de belangrijkste game van dit najaar is voor Sony hoorde hier natuurlijk een mooi Launch-Event bij en die vond dan ook plaats op de dag voor de release. Wij van GadgetGear waren erbij, met zand tussen tenen. De aankleding was namelijk prachtig gedaan. Alles was in het thema van de game, namelijk de verloren stad in de woestijn. Overal in de loods lag zand voor het woestijn gevoel, het zal ook geen grote toeval zijn dat de loods (waar veel feesten plaatsvinden) The Sandd heet.

Naast een mooie aankleding met het zand, rotsjes en oosterse tentjes waar je lekker kon zitten, was er nog veel meer te beleven. Zo kon je een waterpijp roken, kon je een tijgerpyton, vogelspin en schorpioen vasthouden, was er een vuurspuwer en kon je natuurlijk zelf de game spelen.

Drake op papier

Van tevoren werd aangekondigd dat er een grote aankondiging gedaan zou worden op mediagebied. Halverwege het Event kwamen twee mensen van HUB uitgevers (dat magazines uitgeeft) het podium op om dan ook daadwerkelijk die aankondiging te doen. Het grote nieuws was dat de uitgever in samenwerking met een aantal andere partijen een glossy heeft gemaakt rondom het personage Nathan Drake, namelijk DRAKE. Na Matthijs van Nieuwkerk en Joep van het Hek heeft Nathan Drake dan nu ook zijn eigen (eenmalige) glossy. Het is voor het eerst dat een digitaal karakter deze eer krijgt. De cover van de glossy werd onthuld door radio Dj Giel Belen en Fetish model Ancilla Tilia. Die laatste staat ook met een aantal pikante foto’s en een verhaal over het kunstenaarsfestival Burning Man in Amerika in het blad. Verder is er in de glossy van alles te vinden over alles wat met Nathan Drake te maken heeft, zoals schatzoeken en andere avontuurlijke verhalen.

Sterke Positie

Met Uncharted 3 heeft Sony al een sterke speler op markt voor dit najaar. Dat de glossy daarbij komt maakt het allemaal nog net iets grootser, waardoor de game nog meer aandacht krijgt. Aandacht die de game zeker verdient. Wat een knaller!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.