Picture of Arjan Olsder
Arjan Olsder

Nooit Meer DHL / Selektvracht

Zoals de meeste bezoekers weten plaatsen we hier regelmatig reviews. Alle spullen die we reviewen worden bezorgd en veel daarvan gaat ook weer terug naar de leveranciers. Wanneer wij de verzendingen deden, maakten wij gebruik van DHL, maar daar zijn we bij TheGadgeteers.nl per direct mee gestopt.

Kiezen voor DHL is kiezen voor lage bezorgkosten en lange bezorgtijden, dat weten we. We rekenen de pakketten online af en brengen dit keurig naar een DHL servicepoint waar het na een aantal dagen door DHL opgepikt zal worden om hierna een aantal dagen in een sorteercentrum opgeslagen te worden zodat de bezorgtijd niet al te dicht bij dat van eigenaar Selektvracht zal komen om vervolgens keurig bij de geadresseerde terecht te komen. Tot gisteren…

Gisteren ontvingen wij een melding dat een voor €500 verzekerd pakket ‘bij de buren’ van de ontvanger was afgeleverd. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar… bij het bedrijf waar DHL moest zijn was iedereen aanwezig om de deur open te doen en deze mensen waren niet op de hoogte van een bezorging op een ander adres. Ook wij kregen enkel een melding dat het pakket bij ‘de buren’ werd bezorgd zonder te weten welke buren dit zijn. In een kantorenpand zijn dat er een hoop.

Uiteraard denk je dat de klantenservice kan helpen. We belden de klantenservice voor 80 cent per minuut. Iedere keer dat we moesten worden doorgeschakeld of in de wacht stonden werd de verbinding na enkele minuten verbroken. Opvallend genoeg kregen we dezelfde personen aan de lijn die onze zending nog voor de neus hadden terwijl we enkele minuten in de wacht hadden gestaan. Ook bleek dat wij als verzender meer informatie over ons pakket konden zien dan de klantenservice (klantenservice logboek liep 5 dagen achter). Na drie keer bellen besloten we de klantenservice van moedermaatschappij Selektvracht te bellen (die de helft goedkoper was). Ook hier werd de verbinding meerdere keren verbroken, maar kregen we uiteindelijk wel een antwoord waar ons pakket was gebleven.

Lange bezorgtijd; prima. Zelf afgeven op een servicepunt; prima, Een klantenservice waar doorschakelen en in de wacht zetten al te moeilijk is, laat staan dat ze weten wat de status van onze zending is? Amateuristisch.

Het is niet ons beleid om alles dat ons tegenzit meteen op internet te knallen, maar deze service willen we onze lezers graag voor behoeden. We hebben overigens contact gehad met de perswoordvoerder van DHL, die zou gisteren met een verklaring komen. helaas hebben we hier nog niks van vernomen.

5 reacties

  1. Voor de tweede keer een ramp om iets van DHL te ontvangen: briefje in de bus dat ze (deze keer) al een tweede keer aan de deur zijn geweest en ik het pakket in Rotterdam op kan gaan halen. Zouden afgelopen vrijdag zijn geweest, was in de tuin bezig, maar wel thuis, niks gezien/ gehoord. Vorige zending moest er iets retour, zending bestond uit twee delen, maar chauffeur wilde maar 1 deel meenemen. Als je iets van DHL moet ontvangen, dien je personeel in dienst te hebben, dat de hele dag beschikbaar is en je kunt dus blijkbaar ook niet -net als bij TNT- aangeven dat je voorkeur uitgaat naar wel/ niet bij de buren afgeven.
    Voor mij dus: NOOIT MEER DHL! Als ik iets via internet ga bestellen, zorg ik ervoor dat ik bij een webshop bestel die geen zaken doet met DHL.

  2. Is al lang geleden dat dit stuk is geschreven, maar toch:
    DHL is het moederbedrijf en Selektvracht is daar 100% dochter van. En niet andersom zoals geschreven in het stuk.
    Versturen en ontvangen met DHL is in Duitsland (de thuishaven van dat bedrijf) geen enkel probleem. In Nederland werken ze echter met Selektvracht en dat bedrijf is een absolute ramp. Zowel voor privepaketten als zakelijk.
    Bij zakenpost kiez ik inmiddels alleen voor postnl of UPS. Als ik bij een website iets bestel doe ik dit alleen als de bezorging niet via Selektvracht wordt gedaan. Bij privestukken heb ik vaak geen keuze en krijg nog steeds te maken met Selektvracht en alle rampspoed vandien. Net vanmorgen weer zo’n “vriendelijk” personeelslid van hun depots aan de lijn gehad die meende de hoorn te moeten neerknallen….

  3. Selektvracht is een totale ramp kan ik helaas zeggen. Vanuit Duitsland is een pakket verstuurd (17-01) en op 21 januari ontving ik in mijn brievenbus een niet-thuiskaart zonder pakketnummer en afkomstig van Selektvracht waarop stond dat t afkomstig was van Deutsch Post. HEt zou 22 januari opnieuw aangeboden worden, er is niemand geweest noch een kaartje ontvangen. Vanaf zowel 21, 22 en 23 januari getracht contact te krijgen met Selektvracht via 085-nr (stond op kaart). Iedere x keurig postcode ingetoetst en dan werd je naar t depot doorgeschakeld, hier werd nimmer opgenomen, alle dagen om de 2 uur gebeld en iedere keer wel doorgeschakeld maar nimmer werd hier opgenomen.
    Uiteindelijk maar op 23-01 een e-mail via de ‘t contactformulier van webpage selektvracht.nl vraag gestuurd. HIerin vroeg ik het volgende: ik wil graag mijn pakket afhalen bij een servicepoint. Het antwoord kwam op 25 januari om 13:30. Uw pakket wordt nogmaals aangeboden op 25-01-2013 voor 15:00 en alleen de verzender kan tijdens de bestelling het bezorgadres veranderen.

    Tsja, weer géén kaartje in de brievenbus op 25-01 en ik bijzonder pissig. Ik wil GVD gewoon een afhaalkaart in mijn brievenbus met het pakketnummer er op ontvangen. Vandaag nogmaals gemaild. Op de reactie van de klantenservice nog teruggemaild en dit BCC naar afzender gestuurd. HIerop nog steeds geen antwoord ontvangen.

    Inmiddels heeft de afzender bij Deutsch Post een klacht ingediend en opheldering gevraagd waarom de ontvanger van het pakket niet de mogelijkheid heeft om dit pakket af te halen op verzoek van de klant.

    In ieder geval nog geen pakket en ik heb nogmaals via het contactformulier een klacht ingediend. Dit ziet er naar uit dat het pakket retour Duitsland verzonden wordt en het opnieuw verzonden moet worden via een andere verzender…

    Conclusie:
    In totaal 5 dagen om de 2 uur gebeld zonder dat er ooit werd opgenomen bij het Depot.
    E-mail beantwoording nihil
    Er is geen Informatie over de status van het pakket van wanneer het bezorgd wordt te verkrijgen,
    Pakketnummmer staaat niet op het enige schaarse NIEt-thuiskaartje
    Na opsomming van het totale falen, is dit het enige wat ik zeg NOOIT kiezen voor Selekt vracht!

  4. DHL is een ware ramp. Tot twee maal toe komt een pakket niet aan. Eerst is het teruggestuurd. Daarna is het na opnieuw verstuurd te zijn volgens trak&trace bezorgd, terwijl niets ontvangen is!!! Zat zelfs door die track&trace de hele dag te wachten. Maar opeens savonds op T&T : bezorgd.
    Waar dan wel? niet bij de ontvanger. Kortom nooit DHL.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.