PC-niveau graphics op je smartphone en tablet. De chipontwerpers van ARM verwachten dit mogelijk te kunnen maken in 2026. Dan gaan ze Neural Super Sampling toevoegen aan de chipontwerpen, waarmee een hoger niveau van 3D rendering mogelijk gaat worden, zonder een veel hoger stroomverbruik of een grotere warmte-ontwikkeling. Die laatste twee zijn van vitaal belang voor smartphones.
Neural Super Sampling is te vergelijken met Nvidia DLSS en AMD FSR. Dit zorgt voor veel realistischer graphics en maakt het gemakkelijker om hogere resoluties te kunnen bedienen. Bij upsampling verwacht ARM echter wel een flinke latency, tot 4ms. Om hiervan gebruik te maken, moeten game-ontwikkelaars echter wel deze technologie vanuit de code ondersteunen. Dat is nu ook een beetje de strijd tussen Qualcomm en de rest van de markt. Qualcomm heeft veel sterkere GPU technologie dan ARM van origine beschikbaar had, maar dat moest dan wel vanuit de game worden ondersteund. Die ondersteuning wilde met name in de vroege jaren een groot probleem zijn. Tegenwoordig zorgen game ontwikkelaars doorgaans voor ondersteuning voor de sterke ARM Mali en de Qualcomm Adreno GPU’s. Maar met deze technologie kan het weleens zo zijn dat voor het eerst non-Qualcomm chipsets (Samsung Exynos, MediaTek etc) betere benchmarks neer gaan zetten.