Logo Micron Crucial
Foto van Roelof van Doorn
Roelof van Doorn

Micron’s Crucial merk stopt met consumentenproducten

Het zit er (voorlopig) op voor het merk Cricual van Micron. Het merk staat vooral bekend om geheugenproducten, maar die zullen de komende maanden langzaamaan uit de schappen verdwijnen.

De reden is niet zo zeer het succes van de consumentenproducten, maar dat Micron haar producten momenteel vooral verkoopt aan datacentra. Die hebben dusdanig veel producten nodig, dat Micron haar productiecapaciteit geheel voor die markt wilt gaan gebruiken.

De kans dat Crucial later terug in de markt komt, is niet super groot. Op het moment dat een markt uit de consumentenmarkt verdwijnt, wordt dit in verkoopkanalen al snel vervangen door andere merken. Die ruimte terugwinnen is veelal uitdagend. Het zou dus goed kunnen zijn dat deze stap van Micron in de praktijk definitief zal worden.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.