Onlangs zette Warner Bros. Discovery zichzelf in de etalage. Die twee kennen we hier in Nederland vooral van de HBO Max app, waar Discovery+ vorig jaar al aan werd toegevoegd om verdere prijsverhogingen te kunnen verantwoorden. Daarnaast horen ook labels als CNN, TNT en Cartoon Network bij deze entertainment groep.
De verwachting was dat Paramount, wat we hier in Nederland vooral kennen van SkyShowtime, een flink bod zou doen op Warner Bros. De reden is dat de twee samen veel beter een vuist zouden kunnen maken tegen de mede-Amerikanen Disney en Netflix. Op 20 november was de sluitingsdag waarop biedingen mochten worden uitgevaardigd op Warner Bros. Discovery.
Zowel Netflix als Comcast hebben een bod gedaan op de film- en TV bibliotheek van het bedrijf. Paramount heeft, zoals verwacht, interesse om het bedrijf in haar geheel over te nemen. Comcast heeft wel al het zakelijke Xfinity streaming platform, maar verder eigenlijk geen voet in de markt. Zeker niet buiten de Amerikaanse markten. De overname zou voor Comcast dus een bredere entree in de wereldwijde markt betekenen. Voor Netflix zou het niet meer dan een gigantische verbreding van haar portfolio betekenen. De kans is dat ook groot dat Comcast wat gretiger is. Voor SkyShowtime zou het een zet zijn om een top-3 positie te verwerven in de wereldwijde streamingmarkt.
Binnen de muren van Warner Bros. Discovery zullen investeerders zonder twijfel de komende tijd flink lobbyen voor de deal die hen het meest gaat brengen.