Kirby's Dream Buffet

Review: Kirby’s Dream Buffet (Switch)

Arjan Olsder beoordeelde namens GadgetGear de met 3 sterren.

• Grappige partygame
  • Gemakkelijk te spelen

• Wordt al snel saai voor de eigenaar van de game

Schattig maar oppervlakkig. Na het eerste uur met Kirby’s Dream Buffet is dit het eerste dat in me opkomt. Deze game laat zien dat ook Nintendo weleens iets op de plank legt dat daar beter kan blijven liggen.

Na een aantal enorme successen in de Kirby series, komt Nintendo nu met Kirby’s Dream Buffet. Het doel is een soort partygame neer te zetten in lijn met Mario Kart en Mario Party. Gewoon lekker met een groep vrienden de controller pakken en een toffe tijd hebben.

Wanneer je Kirby’s Dream Buffet start, presenteert de game je een enorme taart. Ja, je bent inderdaad in Kirby’s taartjes hemel beland. Hoewel je hier je outfit kunt aanpassen of in freemode kunt rollen, gaat het natuurlijk om de main event zelf.

Met maximaal drie andere spelers kun je namelijk door de prachtige taartenwereld rollen. Doel is om jouw Kirby zo vet mogelijk te krijgen door veel, veel, veel te veel aardbeien op te eten. Nee, Kirby neemt geen tijd om te genieten. Iedere instantie van dit natuurlijke suikerbommetje moet zo snel mogelijk achter de bolle wangetjes van de superheld verdwijnen.

Het gaat er dus ook niet om wie zo snel mogelijk het parcours aflegt. Nouja, het kan je bij de eerste ronde wel een mooie bonus op het einde opleveren, maar het gaat er echt om dat je zo effectief mogelijk iedere calorie naar binnen werkt. Aan het einde van de eerste ronde staan namelijk grote aardbeientaarten te wachten met 10, 30 of zelfs 50 aardbijen die de snelste drie kunnen claimen.

De tweede game in de ronde van drie is wat actiever. Hier moet je vijanden verslaan om aardbeien vrij te spelen. Ook de derde ronde daagt jou en jouw vrienden uit. Opnieuw in een race, maar met een aardig battle royale component erin waarbij je ook kunt stelen van jouw medespelers.

Tenslotte is er dan de prijsuitreiking. Net als bij Mario Party blijken er iedere keer weer argumenten te zijn om bepaalde spelers extra aardbijen te geven, waarna de winnaar bekend wordt gemaakt. Deze geluksfactor is in Mario Party heel spannend omdat het kleine verschillen in de puntentelling kan opleveren. In deze game kan hij de uitslag echter compleet omgooien en een sterke speler toch helemaal onderin de uitslagenlijst kicken. Dit kan ect super frustrerend zijn.

Grafisch ziet Kirby’s Dream Buffet er weer geweldig uit. Ook de hoog-energetische soundtrack is helemaal zoals we die van Kirby (en tijdens een sugarrush) verwachten.

Conclusie Kirby’s Dream Buffet

Zoals het hoort bij Kirby games is de gameplay lekker eenvoudig. Iedereen heeft de game al snel door en zal al snel lekker aan het spelen zijn. Toch is dit ook het gevaar. Eigenlijk is er gewoon een gebrek aan content waardoor na een paar uur spelen de verveling echt wel toe kan slaan. Kirby’s Dream Buffet blijkt dan ook een vrij oppervlakkige release is die minder lang blijft plakken dan een aardbij op de wang van onze roze superheld. De grote redding is dan ook dat deze game een redelijk goedkope download is, waardoor je als fan van de series voor het geld gewoon een okay game krijgt.