YouTube Shorts krijgen eigen tab

YouTube introduceerde lang geleden haar YouTube Shorts als alternatief op het succesvolle TikTok. Nu steeds meer YouTubers shorts produceren, krijgen deze een eigen tab in de interface van het platform.

Zowel op desktop als op mobiel, krijgen de shorts nu een eigen plekje. Ze komen onder een eigen tab te staan. De spelregels voor Shorts zijn anders dan voor reguliere YouTube video’s. Zo worden ze, net als bij TikTok, verticaal gefilmd. Waar TikTok video’s inmiddels 10 minuten mogen duren, zijn YouTube Shorts beperkt tot 60 seconden.

Voor content creators die goed zijn in het maken van dit soort video’s is nog een belangrijk nadeel. Je mag pas partnerinkomsten uit YouTube kanalen ontvangen als een kanaal een minimaal aantal uren aan streams genereert op jaarbasis. Echter wordt de kijktijd van shorts hierin niet meegerekend. Producenten van sterke shorts moeten dus ook sterke reguliere video’s maken om geld te kunnen verdienen op het kanaal.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.