The Addams Family 2 packshot

Review: The Addams Family op Avontuur (Blu-Ray)

Arjan Olsder beoordeelde namens GadgetGear de met 2 sterren.

• Mooi stukje animatie
  • Voor kinderen wel leuk

• Voor volwassenen is het een heel lange zit vol oppervlakkige grappen

Universal heeft sinds niet al te lange tijd een passend antwoord op de succesvolle Hotel Transilvaia animatiefilms van concullega Sony Pictures. Het label MGM (net opgekocht door Amazon) heeft haar The Addams Family afgestoft en omgezet in een humoristische animatiefilm.

Pugsley, Uncle Fester, alle bizarre leden van de familie Addams zijn in deze tweede film van The Addams Family te vinden. Ik zeg bewust tweede film, want waar de internationale titel Addams Family 2 is, hebben ze het getal 2 in Nederland weggelaten. Wellicht omdat de eerste release hier niet heel veel ogen wist te trekken.

Overigens is de relatie met Sony Pictures wat dikker dan je misschien in eerste instantie zou verwachten. De mannen achter deze film zijn Conrad Vernon en Greg Tiernan, die voor Sony de R-rated animatiefilm Sausage Party produceerden. Voor Dreamworks, inmiddels opgeslokt door Disney, produceerden ze onder anderen Shrek 2, Monsters Vs. Aliens en Madagaskar 3. Doorgewinterde grappenmakers dus.

In deze tweede film gaat de familie Addams op vakantie. Lekker roadtrippen door de VS en daar alle bekende pareltjes bezoeken. Tijdens de roadtrip is dochter Wednessday vooral opzoek naar zichzelf en de vraag of ze echt wel deel uitmaakt van deze bizarre familie. Ze is er zelf van overtuigd dat ze de dochter is van wetenschapper Cyrus Strange omdat ze dezelfde interesses delen.

Bonus

Qua extra’s valt er voor kinderen niet zo heel veel te beleven op de disc. Er is niet echt een toffe short toegevoegd ofzo. Onze kids hebben geen enkele bonus afgekeken, terwijl ze doorgaans toch niet heel kritisch zijn.

The Addams Family 2 packshot

Conclusie The Addams Family op Avontuur

Hotel Transilvania is inmiddels een gevestigde naam in het kinderanimatiegenre. Zelfs als ouders kijk je graag naar die films omdat ze ook het ouderschap haarscherp op de hak nemen. Bij The Addams Family op Avontuur is dat een beetje anders. Overal waar we hoopte op puur venijn richting die Amerikaanse vakantiegangers die de bekende highlights van hun eigen landje bezoeken blijkt geen enkele mogelijkheid te zijn aangegrepen door de schrijvers van de film. Ja er zitten leuke grappen in, maar het verhaal en de grappen zijn heel erg gericht op de familie zelf en het zijn redelijk wat open deuren. Voor de kids was dat echt prima, maar als volwassen kijker zijn er weinig momenten waarop je oprecht in de lach schiet. Met de toffe grappen die er wel in zaten, hebben ze de trailer samengesteld.

The Addams Family op Avontuur kopen