Last Night in Soho neemt ons mee naar de Populaire Londense wijk. Daar levert regisseur Edgar Wright, die we onder anderen kennen van Baby Driver en Shaun of the Dead, een thriller die letterlijk tegen arthouse cinema aan zit, maar toch heel toegankelijk wordt.
We ontmoeten Eloise (Thomasin McKenzie). Een meisje dat woont bij haar oma. Een bijzonder meisje omdat ze in spiegels haar moeder ziet. Eloise is gek op mode en heeft een aanvraag gedaan om aan de modeacademie in Londen te gaan studeren.
Wanneer ze wordt toegelaten en naar Londen afreist, lijkt het erop dat ze afscheid neemt van de verschijningen van haar moeder. Ze komt in een studentenhuis terecht, maar kan daar niet aarden. Wanneer ze zelf op zoek gaat naar een eigen stekje in de wijk Soho, ontmoet ze een oude vrouw, waar ze op zolder gaat wonen. Daar in bed, krijgt ze bijzondere dromen. Wanneer de grenzen tussen dromen en werkelijkheid vervagen, wordt haar leven een zooitje en ontdekt ze dat er een gruwelijke moord is gepleegd.
Bonus
Net als Baby Driver, is de montage van deze film zeer eigen. De film valt echt op tussen de thrillers die momenteel te kijken zijn. De beelden zijn non-stop echt prachtig en het acteerwerk is zeer sterk. Wanneer je doorklikt naar het bonusmateriaal, laten de makers van de film je hier meer over zien.
Conclusie Last Night in Soho
Last Night in Soho is een typische film waar ik als reviewer niet teveel over wil vertellen. De film moet je lekker verrassen. Het enige dat ik, met name mannelijke kijkers, wil meegeven is het volgende. Ja, deze film start als een ontzettende meidenfilm. Daar moet je echt even doorheen bijten. Na een half uurtje zit je diep genoeg in het verhaal om je lekker mee te laten voeren in de spanning en plotwendingen die je te wachten staat. Even volhouden om te genieten dus.