Hebben de Chinezen LG Mobile verslagen?

Het kan er maar zo opzitten voor LG. CEO Kwon Bong-Seok heeft zijn personeel een brief gestuurd waarin hij het einde van de mobiele divisie van LG schetst.

Zoals het Japanse Sony lang last had van rode cijfers op de mobiele divisie, loopt ook LG al jaren leeg op haar telefoontjes. Waar het bedrijf ten tijden van de LG Chocolate een geduchte tegenstander was van het eveneens Zuid-Koreaanse Samsung, is de afstand tussen de twee nu zo groot dat LG het afgelopen jaar €3,7 miljard verlies draaide.

LG moet het al jaren opnemen tegen Chinezen als Xiaomi, BKK Electronics (Oppo, OnePlus, Vivo, Realme), Huawei, Honor, Sharp (Foxconn), Nokia, Motorola en nog heel veel meer. Met het vertrek zouden Samsung, Sony en Apple de enige niet-Chinese merken zijn die op het strijdtoneel overblijven.

LG zou overwegen om de mobiele tak te beëindigen of om deze af te stoten. Dit vlak nadat het merk innovaties op de markt bracht als de LG Wing en het uittrekbare concept LG Rollable, dat op de CES is gepresenteerd. LG laat al jaren interessante innovaties zien, maar is kennelijk niet in staat om deze goed te verkopen.

Bij beëindiging van de mobiele tak, verwacht LG 60% van het personeel intern te herplaatsen.

Via The Verge.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Arjan Olsder
Sinds 2003 is Arjan Olsder actief als schrijver voor diverse online en offline publicaties. Daarnaast levert hij consultancy diensten voor diverse fabrikanten en bouwt hij websites voor digishock.

Copyright 2020-2022 MassMedium
Privacyverklaring
Cookies
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram