The Blacklist Seizoen 7 op Blu-Ray

Review: The Blacklist Seizoen 7 (Blu-Ray)

• Blijft spannend
  • Ondanks corona een lang seizoen
  • Bijzondere afsluiting
  • Bijzondere extra's

Begon The Blacklist met iedere uitzending een andere topcrimineel, al snel werden de verhalen veel groter. Inclusief de vraag vanuit Liz waarom Raymond Red Reddington zich over haar ontfermd en of hij haar vader is…

Het verhaal van seizoen 7 (met een heel kleine spoiler – sorry)

In dit zevende seizoen, trappen we af met Katarina Rostova. Deze topcrimineel heeft Red gedrogeerd en ontvoerd. Zijn trouwe assistent Dembe neemt het voor Red op en gaat op zoek naar zijn baas, met hulp van de FBI. De taskforce zit namelijk achter een heel andere crimineel aan en er lijkt een verband te zijn. Red weet zelfstandig te ontsnappen, maar niet zonder Katarina deels naar haar doel te leiden.

Tegelijkertijd zoekt Liz haar dochter Agnes. Op het moment dat de twee worden herenigd, blijkt zijn niet de enige die op zoek is naar Agnes. Haar moedergevoelens komen tussen haar en Red te staan.

De kwaliteit van seizoen 7

Het team schrijvers achter The Blacklist weet de kijkers inmiddels al zeven jaar te boeien met het kat en muisspel tussen Red en Liz. Hoewel regelmatig de grens met het realisme wordt opgezocht, weet de serie te scoren op zowel spanning als drama.

In dit zevende seizoen leunt het team schrijvers wel wat harder op de plotjes die horen bij de criminelen die op de blacklist zijn beland. De progressie in het verhaal tussen Red en Liz loopt dan ook echt wat langzamer. Het is vooral de nieuwsgierigheid naar dat verhaal dat mij blijft boeien. Nog steeds laat Red niet het achterste van zijn tong zien, terwijl hij al zoveel loslaat over zijn persoon en relatie tot Liz. De producenten hebben het seizoen helaas niet af kunnen maken, maar hebben daar wel een heel creatieve draai aan gegeven.

Komt er een seizoen 8?

Zover bekend is er getekend voor het achtste seizoen. Maar het kan goed zijn dat de release wel een jaartje langer op zich laat wachten. Door Corona heeft de productie vertraging opgelopen. Dit is ook de reden dat dit seizoen niet 22, maar 19 afleveringen telt.

Sony Pictures zet de 19 afleveringen op 5 Blu-Ray schijfjes. Daarnaast staan er heel wat extra’s op. Denk aan commentaar tracks, verwijderde scenes, bloopers, maar twee dingen springen er echt uit. De bonus onbekend terrein dat uitlegt hoe Corona roet in het eten heeft gegooid en de schrijvers toch een einde aan de serie hebben geknoopt. Daarnaast is er een hommage aan de overleden acteur Brian Dennehy. Hij is in de serie te zien als de grootvader van Katharina en Liz.

Conclusie: The Blacklist Seizoen 7

Door alle omstandigheden met betrekking tot Corona is seizoen 7 zeker niet wat het team voor ogen heeft gehad. Toch laat het team achter de serie zien haar best te doen om nog iets van een climax op te bouwen naar het volgende seizoen. De serie kenmerkt zich verder door veel afleveringen in een seizoen te stoppen, waardoor je echt wel even bezig bent. Dat ditmaal het verhaal tussen Red en Liz wat trager wordt verteld is jammer, maar ach….

The Blacklist Seizoen 7 kopen