Young Sheldon Seizoen 1 DVD

Review: Young Sheldon Seizoen 1 (DVD)

Arjan Olsder beoordeelde namens GadgetGear de met 3 sterren.

• Eindelijk zien we de jeugd van Sheldon
  • Cast vraagt echt gewenning

• Mist echt de hilariteit van The Big Bang Theory

Hij is uit op DVD, de spin-off van het legendarische The Big Bang Theory. Zoals de naam doet vermoeden, komen we eindelijk meer te weten over het kinderleven van Sheldon. Maar of de nieuwe opzet echt een succes is…

Een groot deel van het succes van The Big Bang Theory, is afkomstig van de chemie tussen de karakters. Naast de scherpe grappen waar de afleveringen van overlopen. Één van de belangrijkste karakters is de sociaal totaal onhandige Sheldon. Tijdens de serie, refereert Sheldon regelmatig naar zijn jeugd en leren we ook zijn moeder, zus en broer kennen. In Young Sheldon, herleven we de herinneringen uit de serie en nog veel meer.

Ook leuk is de samenwerking tussen de makers van de serie en echte beroemdheden. Zo duikt Elon Musk opnieuw op in het verhaal van Sheldon. Ditmaal in een uitzending waarin hij een raket ontwerpt. Daarmee moeten mensen naar Mars kunnen reizen. Zijn idee lijkt sterk op wat SpaceX nu gaat doen. We zien Elon dan ook spelen met de tekeningen van Sheldon. Erg grappig.

Het grote nadeel van Young Sheldon is de compleet nieuwe cast, maar ook het karakter van de jonge Sheldon. Het irritante, sadistische lachje mist nog. Een irritant betwetertje is het wel, maar niet zoals we Sheldon zijn gaan kennen. Ook de rest van de familie sluit eigenlijk niet aan bij de oudere karakters die we zijn leren kennen. De koppen en stemmen passen gewoon echt niet bij de volwassen karakters.

Ook de manier van filmen is totaal anders in deze serie. Waar voorheen de interacties vrijwel altijd op dezelfde plekken plaatsvonden, zijn de locaties nu veel meer divers. De camera’s bewegen meer mee. Het voelt allemaal compleet anders. De enige echte lijm tussen de twee, is hoe de oude Sheldon alles inspreekt alsof hij vertelt uit zijn herinneringen.

Conclusie: Young Sheldon Seizoen 1

Misschien is het nog even wennen. Misschien moet de cast nog even aan elkaar wennen. Ik weet het niet. Young Sheldon is leuk als op zichzelf staande comedyserie, maar de geforceerde link met The Big Bang Theory legt zonder twijfel te hoge verwachtingen neer. De 22 afleveringen zijn leuk, maar niet hilarisch. De trailer van seizoen 2 ziet er in ieder geval al een stuk scherper uit.

Young Sheldon Seizoen 1 kopen