Escape Room op Blu-Ray

Review: Escape Room (Blu-Ray) Verrassend Spannend

Zes mensen ontvangen op een onverwacht moment een kubus. Die kubus is dé uitnodiging tot misschien wel de meest spannende escape room die ze ooit zullen beleven.

Zes mensen met een compleet eigen verhaal worden op deze manier samengebracht in een wachtruimte. Nog even en ze mogen aan de meest opzienbarende escaperoom ooit beginnen. Tenminste… is het spel niet al begonnen?

De ultieme horror escape room beleefden we al talloze keren in de films van Saw. Daarbij ging het om een zo bloederig mogelijk experiment. In de film Escape Room doen de makers een gooi naar het produceren van een veel meer serieuze film met stiekem ook wat meer spektakel in plaats van zoveel mogelijk gore. En dat is wel lekker voor de gemiddelde kijker.  Ja hij is spannend. Ja hij is confronterend en ja, hij is dodelijk. Maar hij is vooral enorm spannend met een stiekem toch best forse verhaallijn. Een verhaallijn waar ik zo ontzettend graag veel meer over zou willen vertellen, maar eigenlijk komt het er op neer dat je deze film gewoon zelf moet kijken. Ga ik de komende jaren zeker ook nog een paar keer doen.

Sony Pictures heeft de Blu-Ray van Escape Room voorzien van een aantal extra’s. Leuk detail, deze starten meteen na de film. We zien onder anderen 8 weggelaten scenes die van mij vrijwel allemaal in de film gestopt mogen worden. Nog leuker is de reportage over hoe de escape rooms zijn bedacht en vormgegeven. Wouw! En dan zijn er natuurlijk nog de interviews met de cast.

Conclusie: Escape Room op Blu-Ray

Ik had de trailer al wel gezien, maar verwachtte niet heel veel van Escape Room. Maar wat werd ik verrast door deze creatie van Sony Pictures. 99 minuten heb ik geboeid gekeken. Dit is voor mij echt een instant-klassieker.

Escape Room kopen